Επιχειρήσεις

Εκπαίδευση παραγωγών τροφίμων για πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ


Την ανάγκη για εξειδικευμένη γνώση της αμερικανικής αγοράς τροφίμων, ώστε οι Έλληνες παραγωγοί τροφίμων να αποκτήσουν πρόσβαση εκεί, καλύπτει το ΕλλληνικοΑμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με μία σημαντική συμφωνία που ανακοίνωσε σήμερα. Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης η οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμη στην ελληνική παραγωγική κοινότητα, συγκεκριμένα στις αρχές του 2018.

Είναι ένα σημαντικό έργο το οποίο υλοποιείται με την συνεργασία και εποπτεία της Speciality Food Industry  (https://www.specialtyfood.com/specialty-food-association/), ενώ συμμετέχει και το Enterprise Greece - http://www.enterprisegreece.gov.gr

Κοινός στόχος, είναι να ευθυγραμμιστούν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις της χώρας, αλλά ευρύτερα της περιοχής της μεσογείου αργότερα, ώστε να αποκτηθεί η αναγκαία κλίμακα σε προϊόντα μοναδικής προέλευσης και ποιότητας, προϋπόθεση για να τοποθετηθούν στην αμερικανική αγορά.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Specialty Food Association (SFA), κ. Φίλ Καφαράκης (Phil Kafarakis - https://www.linkedin.com/in/philkafarakis/), οι αμερικανοί καταναλωτές έχουν ήδη δημιουργήσει τάση για την “Μεσογειακή Διατροφή”, ενώ επιβάλλουν νέες διατροφικές συνήθειες που ευνοούν τα περισσότερα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. 

Από την πλευρά της η Ελλάδα, αποκτά την ευκαιρία να επωφεληθεί σ’ αυτό τον τομέα, και από τον αυξημένο τουρισμό, καθώς τα δύο στοιχεία, τροφή και τουρισμός συναπαρτίζουν έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης για τη χώρα.

Με την εκπαιδευτική πλατφόρμα, οι επίδοξοι εξαγωγείς των προϊόντων τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, θα έχουν πρόσβαση σε εξειδευμένη γνώση σε συνδυασμό με mentoring και επιχειρηματικές συμβουλές.

Ο στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να αποκτήσει ο κάθε “σπουδαστής” ουσιαστική γνώση, η οποία πιστοποιείται στο τέλος με απόκτηση του τίτλου: SFA Qualified τον οποίο εμπιστεύονται οι αμερικανοί επιχειρηματίες και ανοίγει την “πόρτα” για εμπορικές συμφωνίες.

Σήμερα, οι συνολικές πωλήσεις της αμερικανικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών ανέρχονται σε $2.06 τρισ. εκ των οποίων το $1.06 τρισ. ανήκει σε πωλήσεις λιανικής, ενώ ο υπόλοιπος τζίρος ανήκει στον τομέα Food Service. Ταυτόχρονα, η αγορά εμφανίζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ύψους 4.1%.   

Specialty Food Association – AmCham Greece

Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο - https://www.amcham.gr, αναγνωρίζοντας τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες της αμερικανικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, και η Specialty Food Association (SFA), συμφώνησαν στην ανάπτυξη τριετούς αποκλειστικής συνεργασίας για την Ελλάδα, με κύριους πυλώνες: 

1.    Εκπαίδευση 

i.    σεμινάρια για την αγορά των ΗΠΑ (συμπεριλαμβανομένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας για webinars) 

ii.   διάθεση στις ελληνικές επιχειρήσεις των ετήσιων αναφορών της SFA “The State of the Specialty Food industry” και “Today’s Specialty Food consumer” 

iii.   έκδοση του νέου πιστοποιητικού “SFA Qualified” έπειτα από σχετικές εξετάσεις 

2.    Εμπορική διασύνδεση μέσω της διοργάνωσης 

i.    στοχευμένων αποστολών στις ΗΠΑ

ii.   field trips αμερικανών buyers σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες 

Η συνεργασία των δυο οργανισμών αφορά σε όλα τα επίπεδα εκτός του εκθεσιακού, το οποίο παραμένει αποκλειστική δραστηριότητα του οργανισμού Enterprise Greece, ειδικότερα για το έτος 2018, κατά τη διάρκεια του οποίου η Ελλάδα θα είναι "partner country" στις δύο Fancy Food εκθέσεις της SFA, Winter και Summer, όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του 2ου Thessaloniki Summit 2017. 

Συνεπώς, κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας όλες οι δράσεις της SFA στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή της στην 83η Δ.Ε.Θ., θα εκφράζονται σε αποκλειστική συνεργασία με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και το εξειδικευμένο Τμήμα TradeUSA.

2nd ExportUSA Forum: Το όφελος των συνέδρων

To επίσημο πλαίσιο της συνεργασίας των δυο πλευρών, συμπεριλαμβανομένων όλων των τεχνικών λεπτομερειών, θα ανακοινωθεί στο 2ο ExportUSA Forum του τμήματος TradeUSA που διοργανώνεται στην Αθήνα, τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017 στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία.  

Στόχος του Forum είναι η ανάλυση της αγοράς τροφίμων και ποτών των ΗΠΑ, διαμέσου Αμερικανών ομιλητών της αγοράς, τόσο του λιανεμπορίου όσο και του foodservice. Η θεματολογία θα κινηθεί στους παρακάτω άξονες.

→    “The U.S. Economy & Retail Trends”

Σκιαγράφηση της αμερικανικής αγοράς μέσω πολιτικοοικονομικής και κοινωνικής προσέγγισης και ο αντίκτυπός της στον τομέα των τροφίμων και ποτών

→    “Channels & Competition”

Ανάλυση των δικτύων διανομής και του ανταγωνισμού και πώς θα πρέπει να διαμορφώνονται το operation και τα logistics μιας επιχείρησης

→    “Consumer Lifestyle” και “Eating Trends” 

Επεξήγηση των διατροφικών συνηθειών και συμπεριφορών των καταναλωτών και πώς επηρεάζουν τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών και κατ’ επέκταση τις επιχειρήσεις

→    “How to prepare a brand to penetrate the U.S. Market”

Παρουσίαση στρατηγικών εργαλείων για την οικοδόμηση ενός επιτυχημένου brand για την αγορά των ΗΠΑ

→    “U.S. FDA Regulatory Compliance & Business Practices”

Ενημέρωση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κανονισμών του U.S. FDA και οι σωστές πρακτικές / συνεργασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται από τις εταιρίες

Σχετικά με την Specialty Food Association 

Η Specialty Food Association αποτελεί την πλέον επιτυχημένη και αναγνωρίσιμη οργάνωση που αποτελείται από τους κορυφαίους συντελεστές της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, εισαγωγείς και επιχειρηματίες. Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με έτος ίδρυσης το 1952 στη Νέα Υόρκη, παρέχει στα 3.500 μέλη του στις Η.Π.Α. και στο εξωτερικό, πόρους, γνώσεις και επαφές με σκοπό την προάσπιση και καλλιέργεια των επιχειρήσεών τους σε μια συνεχώς εξελισσόμενη αγορά. Η SFA διοργανώνει δυο φορές τον χρόνο μία από τις πιο γνωστές εκθέσεις παγκοσμίως, την Winter και Summer Fancy Food Show, κατά τη διάρκεια της οποίας, παρουσιάζονται τα βραβεία sofi™, τα οποία αναδεικνύουν τις διατροφικές τάσεις της αγοράς.

Αννίτα Τριανταφυλλοπούλου