Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων, προκαλούν οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι αποσκευές των επιβατών εξυπηρετούνται από τα μέλη των πληρωμάτων των πλοίων ενώ σε άλλες οι ίδιοι επιβάτες μεταφέρουν τις βαλίτσες τους. Χθες στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν τέσσερα κρουαζιερόπλοια, χωρίς ωστόσο να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα.
Επίσης υπάρχουν δεκάδες εγκλωβισμένα κοντέινερ στους σταθμούς φορτοεκφόρτωσης σε Αθήνα και Πειραιά.
Οι προτάσεις της κυβέρνησης που παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, δεν ικανοποίησαν τους εργαζόμενους και προανήγγειλαν τη συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.
Από την πλευρά του, ωστόσο, το υπουργείο Ναυτιλίας με ανακοίνωσή του τονίζει ότι ρυθμίσεις της κυβέρνησης εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ, αλλά και του ΟΛΘ.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, με τον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού του ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.
Επίσης, διατηρείται σε ισχύ ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της εταιρείας μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Δίνεται επίσης η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στον ΟΛΠ ΑΕ όσο και στον ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Υπογραμμίζει εξάλλου ότι αναφορικά με την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά τον ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υπουργείων και της κυβέρνησης, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.
Τέλος, το υπουργείο Ναυτιλίας διαβεβαιώνει ότι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η βελτίωση του συνολικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση και όχι την απορρύθμιση της λιμενικής εργασίας για όλα τα λιμάνια της χώρας.