Τεράστιο στοκ απούλητων οχημάτων συσσωρεύουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πωλήσεις τους σημειώνουν δραματική πτώση το τελευταίο τρίμηνο, ενώ οι εργοστασιακές μονάδες τους που είχαν κλείσει λόγω πανδημίας, άρχισαν πάλι να λειτουργούν.
Η παραγωγή παραμένει ακόμη αρκετά χαμηλότερα από τα προ κρίσης επίπεδα, είναι όμως πολύ μεγαλύτερη από τη ζήτηση. Ετσι το στοκ αυξάνεται διαρκώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να καταστρώσουν σχέδια για μείωση προσωπικού, ζητώντας ταυτόχρονα κρατική βοήθεια για να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις τους.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μειωμένες τον Μάιο κατά 57% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και ανήλθαν σε 623.812 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Η μεγαλύτερη κάμψη σημειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 89%!
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ανησυχούν ότι η ανάκαμψη θα καθυστερήσει σε σχέση με τις επιχειρήσεις του κλάδου σε ΗΠΑ και Κίνα, τόσο λόγω της υπερπροσφοράς, όσο και των κινήτρων που δίνουν οι κυβερνήσεις προκειμένου να ενισχύσουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις και ο μεγαλύτερος ξένος κατασκευαστής στην Κίνα, καταγράφει πτώση πωλήσεων παντού στον κόσμο πλην της της Κίνας. Εκεί οι πωλήσεις αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 6%.