Οικονομία

Διολίσθησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γαλλία


Στις 30 Οκτωβρίου, όπου η Γαλλία τέθηκε κάτω από ένα από τα αυστηρότερα lockdowns στην Ευρώπη, η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε, αυτό τον μήνα, στο χαμηλότερο επίπεδό της από τον Δεκέμβριο του 2018, ξεπερνώντας τα επίπεδα που κατέγραψε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο κατά το πρώτο και ακόμα σκληρότερο lockdown.

Η στατιστική υπηρεσία της Γαλλίας, η INSEE, ανακοίνωσε ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε κατά 4 μονάδες στις 90, επίδοση χειρότερη από τις προβλέψεις των οικονομολόγων σε έρευνα του Reuters που ανέμεναν να διαμορφωθεί στις 92 μονάδες.

Η εμπιστοσύνη ήταν η χαμηλότερη από το τότε που ξέσπασαν βίαιες διαδηλώσεις στου δρόμους κατά της κυβέρνησης στη διάρκεια των κινητοποιήσεων των ‘κίτρινων γιλέκων’, κάτι που οδήγησε πολλά καταστήματα στο κέντρο του Παρισιού στο να οχυρωθούν.

Τα νοικοκυριά ένιωσαν πιο αβέβαια για τις οικονομικές τους προοπτικές, καθώς οι ανησυχίες για τη μελλοντική ανεργία έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τα μέσα του 2013.

Η πρόθεση για μεγάλες αγορές μειώθηκε ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που είπαν ότι είναι καλή περίοδος για αποταμιεύσεις αυξήθηκε και βρίσκεται αρκετά πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία.