Οικονομία

Διόδια: Αυξήσεις το 2023 λόγω πληθωρισμού


Αυξημένα έως και σχεδόν 50 λεπτά θα είναι τα διόδια που θα πληρώσουν από τις αρχές του νέου έτους οι οδηγοί Ι.Χ. χρησιμοποιώντας τους αυτοκινητόδρομους της Νέας και Κεντρικής Οδού.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, όπως προκύπτει από τις νέες τιμές, τα οχήματα κατηγορίας 4 θα καταβάλλουν μέχρι και περίπου επιπλέον 2 ευρώ, αφού για παράδειγμα στον Μετωπικό Σταθμό Θήβας η τρέχουσα τιμή είναι στα 13,65 ευρώ και από 1ης/1/2023 θα ανέρχεται στα 15,30 ευρώ.

Αντίστοιχα, στον Μετωπικό Σταθμό Αφιδνών η τρέχουσα τιμή για την ίδια κατηγορία είναι στα 11,65 ευρώ και θα διαμορφωθεί στα 13,05 ευρώ.

Όπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα που έχει στη διάθεσή του ο «Ελεύθερος Τύπος», οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων αφορούν και τις 4 κατηγορίες οχημάτων, με πιο τσουχτερές εκείνες των μεγάλων. Ωστόσο, αρκετά… «τσιμπημένες» είναι και οι τιμές για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Οι νέες τιμές

Όσον αφορά στην κατηγορία 2, δηλαδή τα Ι.Χ., στο τμήμα ΑΘΕ (Σκάρφεια – Ράχες) οι αυξήσεις ξεκινούν από 0,5 λεπτά και φτάνουν τα 40 λεπτά.

Για το τμήμα ΑΘΕ (Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας), που καταγράφονται επίσης… αυξήσεις, εκκινούν από τα 10 λεπτά και φτάνουν τα 45 λεπτά.

Στον Μετωπικό Σταθμό Θήβας, η τιμή σήμερα είναι 3,90 ευρώ, ενώ από 1ης.1.2023 ανεβαίνει κατά 45 λεπτά και διαμορφώνεται στα 4,35 ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Μετωπικός Σταθμός Αγγελοκάστρου, που με τη νέα χρονιά θα είναι στα 4 ευρώ, από 3,55 ευρώ που είναι τώρα.

Στα 40 λεπτά είναι η αύξηση, για παράδειγμα, στον Μετωπικό Σταθμό Αφιδνών, δεδομένου ότι από τις αρχές του νέου έτους θα είναι στα 3,70 ευρώ, όταν τώρα οι οδηγοί καταβάλλουν 3,30 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αντίτιμο των διοδίων είναι συνδεδεμένο με τον πληθωρισμό, όπως ρητά αναφέρεται στις συμβάσεις παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος), της Νέας Οδού (Ιόνια Οδός και τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ), της Κεντρικής Οδού (Αξονας Κεντρικής Ελλάδας), του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), του Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) και της Γέφυρας (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου).

Για το λόγο αυτό, τα προηγούμενα χρόνια τα διόδια μεταβάλλονταν κάθε Πρωτοχρονιά με μικρές αυξήσεις, δεδομένου του χαμηλού πληθωρισμού, ενώ λίγες χρονιές είχαν καταγραφεί και μικρές μειώσεις της τάξης των λίγων ευρωλεπτών.

Κ.Καραμανλής: Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια

Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια, σύμφωνα με όσα διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, προσθέτοντας ότι σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν χιλιομετρικές χρεώσεις.

«Επειδή διαβάζω διάφορα περί αυξήσεων που έρχονται με τον πληθωρισμό, η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει να γίνει αύξηση διοδίων», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός στον τηλεοπτικό σταθμό Action24, αναφέροντας ως ενδεικτικό παράδειγμα την περίπτωση της Πελοποννήσου:

«Θα πάμε σε μία διαδικασία όπου σιγά σιγά θα δείτε να μπαίνουν χιλιομετρικές χρεώσεις. Αυτό είναι το δίκαιο. Αυτό συμβαίνει και στις άλλες χώρες της Ευρώπης».

Παράλληλα, ο υπουργός, αναφέρθηκε στη λελογισμένη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, η οποία θα εφαρμοστεί από το 2024. Επεσήμανε ότι καθώς πρόκειται για περιφερειακό δρόμο δεν μπορεί να υπάρξει αναλογική χρέωση.

Διόδια: Οι νέες χρώσεις για τα Ι.Χ.

diodia

 

diodia

 

diodia

 

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις