ΣΕ εφαρμογή μπαίνει το plan b που έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση για την επαναλειτουργία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης της εταιρείας και τα περιουσιακά της στοιχείο θα περιέλθουν σε νέο επιχειρηματικό σχήμα, το οποίο θα αποτελεί σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Ο στρατηγικός επενδυτής που θα έχει την πλειοψηφία των μετοχών, θα εισφέρει κεφάλαια και τεχνογνωσία, και θα αναλάβει επίσης την υποχρέωση να φέρει παραγγελίες ή να αναθέσει υπεργολαβίες στην «νέα ΕΛΒΟ».
Το Δημόσιο θα διατηρήσει συμμετοχή 20% και θα φροντίσει για την ανάθεση συμβολαίων κρατικών προμηθειών (οχημάτων για τον στρατό, τις αστικές συγκοινωνίες κλπ) μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ.
Το σχέδιο είχε καταρτισθεί ως εναλλακτική λύση πριν από τη διεξαγωγή του δεύτερου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ, ο οποίος απέβη άκαρπος.
Διαβάστε σχετικά: Plan B για να ξαναλειτουργήσει η ΕΛΒΟ: Σύμπραξη Δημοσίου με ιδιώτες
Τα βασικά σημεία του σχεδίου παρουσίασαν χθες στους εκπροσώπους των εργαζομένων της εταιρείας ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αν. υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Βίτσας.
Όπως είπαν, οι διαδικασίες για την εκκαθάριση της παλιάς προβληματικής εταιρείας και τη δημιουργία νέου επιχειρηματικού φορέα θα έχουν ολοκληρωθεί εντός τριμήνου και οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ θα μπουν σε παραγωγική λειτουργάι από τον Ιανουάριο.
ιδιωτικοποιήσεις
Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο-plan b που παρουσίασε στις 29 Αυγούστου το Sofokleousin.gr:
• Το ενεργητικό της ΕΛΒΟ θα εισφερθεί σε νέα εταιρεία με αρχικό μοναδικό μέτοχο το Δημόσιο.
• Σ' αυτή θα κληθεί να συμμετάσχει με πλειοψηφικό ποσοστό στρατηγικός επενδυτής - κατά προτίμηση εταιρεία του κλάδου, που θα εισφέρει κεφάλαια, θα παράσχει τεχνογνωσία και θα είναι σε θέση να φέρει παραγγελίες ή να αναθέσει υπεργολαβίες στην νέα ΕΛΒΟ
• Η νέα εταιρεία θα εξασφαλίσει παραγγελίες από τις ένοπλες δυνάμεις και από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και μεγάλων επαρχιακών πόλεω
Επισημαίνεται ότι ο πρόσφατα κρατικοποιηθείς ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνικών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), χρειάζονται άμεσα περί τα 300 λεωφορεία για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Με τις παραγγελίες αυτές η ΕΛΒΟ μπορεί να "ξαναζωντανέψει", εξασφαλίζοντας απασχόληση για την επόμενη διετία και σημαντικά έσοδα-κέρδη.
Η προοπτική αυτή εκτιμάται ότι θα προκαλέσει το ενδιαφέρον του γερμανικού ομίλου Krauss-Maffei Wegmann, που είχε καταθέσει προσφορά στον πρώτο διαγωνισμό, αλλά δεν έγινε αποδεκτή λόγω νομικών και άλλων ελλείψεων στο φάκελο.
Το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε απευθείας διαπραγμάτευση με τους δύο οίκους που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ στους δύο διαγωνισμούς (την γερμανική Krauss Maffei και τη νοτιοαφρικανική Paramount), αλλά και με άλλους που δεν είχαν εμφανισθεί στη διαδικασία των διαγωνισμών.