Media

Διαφημίζεσαι; Έχεις 8'' προσοχής!


 Η μέση διάρκεια εστίασης της προσοχής ενός ανθρώπου έχει μειωθεί στα οκτώ δευτερόλεπτα to 2019, από 12’’ το 2000, που σημαίνει ότι τα χρυσόψαρα –με εννέα δευτερόλεπτα- έχουν πλέον μεγαλύτερη διάρκεια προσοχής από τον τυπικό παραλήπτη της διαφήμισής σας!

Από την Αννίτα Νιάκα

Καθώς η τεχνολογία προοδεύει και η διάρκεια προσοχής του καταναλωτή στη διαφήμιση συνεχίζει να μειώνεται, τα startups που επιδιώκουν να προσελκύσουν καταναλωτικό ενδιαφέρον στα προϊόντα τους αντιμετωπίζουν μία όλο και μεγαλύτερη πρόκληση. 

Πλέον, το πρώτο και κύριο μέλημα μίας διαφήμισης δεν είναι να περάσει το μήνυμα, αλλά να περάσει γρήγορα. Εάν δεν μπορείς να το κάνεις σε οκτώ δευτερόλεπτα, ο καταναλωτής θα στραφεί στη φωτογραφία με το χαριτωμένο γατάκι που είναι λίγο παρακάτω στο newsfeed. Κάθε δευτερόλεπτο μετράει! 

Ακολουθούν μερικά tips για να τραβήξεις την προσοχή των εν δυνάμει πελατών σου, πριν… ξεμείνεις από χρόνο:

Κάν’ το προσωπικό

Προσαρμόζοντας το μήνυμά σου σε μεμονωμένους πελάτες ή ομάδες, έχεις έναν δυνατό τρόπο να ξεχωρίσεις μέσα στο «θόρυβο». Αυτή τη στιγμή στη διαφήμιση, τα εξατομικευμένα προωθητικά emails και οι προσωποποιημένες τεχνικές online διαφήμισης συγκαταλέγονται στις κορυφαίες τακτικές για να παροτρύνεις τον καταναλωτή να αγοράσει. 

Δείτε για παράδειγμα την Coca Cola: Μετά από 10 χρόνια μειούμενων πωλήσεων διεθνώς, αποφάσισε να υιοθετήσει νέα προσέγγιση το καλοκαίρι, με τη διεθνή εκστρατεία «Share a Coke» (έπαιξε και στην Ελλάδα με τίτλο «μοιράσου μία Coca Cola»). Απλώς βάζοντας δημοφιλείς ετικέτες στα μπουκάλια της (π.χ φίλοι και οικογένεια), η εταιρία έκανε τα προϊόντα της να «προεξέχουν» στο μάτι των καταναλωτών στα ράφια των super market και αύξησε τις πωλήσεις της.

Άσε τις φωτογραφίες να μιλήσουν

Για ορισμένους κλάδους, μία δυνατή φωτογραφία μπορεί όντως να επικοινωνήσει 1.000 λέξεις. Σκεφτείτε τις αντικαπνιστικές εκστρατείες διεθνώς. Οι περισσότερες περιλαμβάνουν μία εικόνα, που δίνει το μήνυμα πέραν πάσας αμφιβολίας, δημιουργώντας μία άμεση σύνδεση με τον θεατή. 

Την επόμενη φορά που θα περνάς από έναν δρόμο με μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες ή από στάσεις ΜΜΜ, παρατήρησε ποιες σου τραβούν την προσοχή και ποιες όχι και διερωτήσου γιατί. Πιθανότατα, αυτές που πέτυχαν το σκοπό τους, σου προκάλεσαν κάποιο συναίσθημα ή σε ώθησαν να σκεφτείς για κάποιο θέμα με νέο τρόπο.

Ενθάρρυνε τη συμμετοχή στα social media

Πριν μερικά χρόνια η Old Spice είχε κάνει μία ιδιαίτερα επιτυχημένη διαφημιστική εκστρατεία στις ΗΠΑ, με τίτλο «The Man Your Man Could Smell Like» (Ο άνδρας σαν τον οποίο θα μπορούσε να μυρίζει ο άνδρας σας»). Για να συντηρήσει τον ενθουσιασμό, η Wieden+Kennedy κινηματογράφησε πάνω από 180 video με απαντήσεις σε ερωτήσεις από θαυμαστές και διασημότητες και τα ανέβασε στο YouTube. Τα «like» στη σελίδα του προϊόντος στο Facebook και τα «follows» στο Twitter αυξήθηκαν ραγδαία και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 125%. Μέχρι το τέλος του 2010 το Old Spice είχε γίνει το Νο.1 σε πωλήσεις ανδρικό αφρόλουτρο στις ΗΠΑ.

Το μάθημα; Προσκαλώντας τους καταναλωτές να συμμετέχουν σε δημιουργικές εκστρατείες στα social media μπορεί να χτίσει ισχυρούς προσωπικούς δεσμούς με το εμπορικό σήμα σου και να το φέρει και να το κρατήσει στην «πρώτη γραμμή». Συν ότι το κοινό θα συνεχίσει να κοιτάζει τη σελίδα σου και αργότερα, αναζητώντας έξυπνο και ψυχαγωγικό περιεχόμενο.

Μείνε στην απλότητα

Έχεις πολλά να πεις και το να χρησιμοποιήσεις κείμενο για να επικοινωνήσεις το μήνυμά σου είναι πολύ καλό, ειδικά εάν προσπαθείς να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου για καλύτερη εμφάνιση στις μηχανές αναζήτησης.

Η πραγματικότητα είναι όμως, ότι οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θέλουν να διαβάζουν ή να ακούνε μακροσκελείς, γεμάτες λόγια διαφημίσεις. Εκστρατείες που περιπλέκουν ένα θέμα ή μπερδεύουν τους καταναλωτές, μπορεί να «βαρύνουν» και να διώξουν την προσοχή τους γρήγορα. 

Με σύντομες, «πιασάρικες» εκφράσεις, χρησιμοποίησε τις λέξεις με σκοπό και φειδώ και δοκίμασε να ομαδοποιήσεις τις ιδέες του περιεχομένου σου σε ένα video ή infofraphic. Σε ένα υπερ-κορεσμένο και «γρήγορο» διαφημιστικό περιβάλλον, μία «καθαρή», απλή εκστρατεία θα είναι πολύ πιο ελκυστική και αναζωογονητική εμπειρία για τον καταναλωτή.

Ο «καυτός» χρόνος για τις διαφημιστικές σου προσπάθειες είναι οκτώ δευτερόλεπτα. Μέσα σε αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα, οι καταναλωτές αποφασίζουν εάν θα δώσουν σημασία στο προϊόν σου με πρόθεση να αγοράσουν, ή θα το εγκαταλείψουν δια παντός (ή μέχρι να καταφέρεις να τους τραβήξεις την προσοχή). 

Τα καλά νέα είναι, ότι πλέον δεν χρειάζεσαι ένα μεγάλο ποσό για να διαφημιστείς και να περάσεις το μήνυμά σου με αμεσότητα. Κράτησέ το σύντομο και ελκυστικό και συνδέσου με το κοινό σου σε ένα πιο προσωπικό τόνο. Μόλις καταφέρεις να ξεπεράσεις το εμπόδιο της μικρής διάρκειας εστίασης και τραβήξεις την προσοχή, θα είσαι σε θέση να διαφημιστείς σε κάθε αφηρημένο καταναλωτή – ακόμα και ένα χρυσόψαρο!