Η Novartis, έχοντας πάντοτε στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της τον ασθενή, δημιούργησε μια καινοτόμo διαδικτυακή καμπάνια με στόχο όχι μόνο την ενημέρωση του κοινού για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση του μελανώματος, αλλά και την εμψύχωση και ενημέρωση ασθενών και φροντιστών.
Η καμπάνια Melanoma B aware Greece αποτελεί μια πρωτοβουλία της τμήματος Oγκολογίας της εταιρείας Novartis, υπό την αιγίδα της Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος και με την υποστήριξη του Συλλόγου «ΑγκαλιάΖΩ» και του Συλλόγου Καρκινοπαθών - Εθελοντών - Φίλων - Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.» Αθηνών.
Η Novartis, θέλοντας να αγγίξει και να ενημερώσει τους νέους γύρω από το μελάνωμα, δημιουργεί μια στοχευμένη καμπάνια με κύριο όχημά της το τατουάζ. Οι νέοι πολύ συχνά επιλέγουν να σημαδέψουν το σώμα τους με κάποιο τατουάζ από δική τους επιλογή, εκφράζοντας κάτι σημαντικό για τους ίδιους. H Novartis, βασιζόμενη σε αυτή την τάση, δημιουργεί μια καμπάνια που αντιπαραβάλει την επιλογή ενός ατόμου να έχει τατουάζ με κάποιον που αντίστοιχα έχει ένα μόνιμο σημάδι από τη νόσο του μελανώματος, ένα σημάδι που δεν το έχει επιλέξει.
Η καμπάνια απευθύνεται κατά κύριο λόγο στους νέους ανθρώπους και σε αυτό το πλαίσιο θα χρησιμοποιήσει ως βασικό κανάλι για τη διάδοση των μηνυμάτων της τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω της σελίδας @MelanomaBawareGreecehttps://www.facebook.com/MelanomaBawareGreece/.
Γνωστές προσωπικότητες από τον καλλιτεχνικό χώρο με τατουάζ θα αποτελέσουν τους πρεσβευτές της εκστρατείας και θα κινητοποιήσουν το ευρύ κοινό για έγκαιρη διάγνωση, μέσω video και εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης. Αξίζει, επίσης, να τονίσουμε, ότι η καμπάνια υπογραμμίζει τη σημαντικότητα της πρόληψης και της εξέτασης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ο κος Ιωάννης Μπουκοβίνας Παθολόγος-Ογκολόγος και Πρόεδρος της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος, αναφερόμενος στο μελάνωμα, είπε ότι αποτελεί τη σοβαρότερη μορφή καρκίνου του δέρματος, η οποία μπορεί να επιφέρει ακόμα και θάνατο. Η έγκαιρη διάγνωση του προβλήματος και η άμεση αντιμετώπισή του σώζουν ζωές.
Για το πώς θα μπορούσαμε να το αναγνωρίσουμε ο γιατρός τόνισε ότι υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά, τα οποία μπορούν να μας κάνουν να υποπτευθούμε ότι κάποιος σπίλος έχει αρχίσει να διαφοροποιείται, όπως είναι η αλλαγή του μεγέθους, του χρώματος, η ύπαρξη διχρωμίας, η αλλαγή του σχήματος, η εξέλκωση, η φαγούρα κ.λπ. Σύμφωνα με το γιατρό, η ανάγκη για πρόληψη, λοιπόν, είναι επιτακτική και η συγκεκριμένη καμπάνια θα συνεισφέρει σημαντικά στην ενημέρωση του νεανικού κοινού.
Από την πλευρά των ασθενών, η Πρόεδρος του Συλλόγου «ΑγκαλιάΖΩ», κα. Ολυμπία Χαλδαίου-Μπήτρου, η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων μελανώματος τα τελευταία χρόνια κάνουν επιτακτική την ανάγκη για μία τέτοια καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για πρόληψη - έγκαιρη διάγνωση. Ενώ, η Πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών - Εθελοντών - Φίλων - Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.», κα. Ζωή Γραμματόγλου, πρόσθεσε ότι η ενημέρωση των νέων σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του μελανώματος και η πρώιμη ανίχνευση είναι ύψιστης σημασίας. Πολύ σημαντικό επίσης, είναι ότι μέσα από αυτή την καμπάνια εμψυχώνονται και ενημερώνονται οι διαγνωσμένοι ασθενείς αλλά και οι φροντιστές, που καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη».
Η υπεύθυνη επικοινωνίας στο τμήμα ογκολογίας της Novartis Hellas, κα. Άννα Μουρίκη συμπλήρωσε, η εταιρεία επέλεξε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύριο όχημα για την ενημέρωση των νέων και όχι μόνο, σχετικά με το μελάνωμα, γιατί πιστεύει ότι οι νέες τεχνολογίες και προσεγγίσεις είναι σημαντικές όχι μόνο στην ανάπτυξη νέων θεραπευτικών επιλογών αλλά και στην βελτίωση της ενημέρωσης και επικοινωνίας του κοινού, των ασθενών και των φροντιστών τους σχετικά με θέματα υγείας.