Επιχειρήσεις

Δεσμευτική πρόταση για την ΕΕΣΣΤΥ καταθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Με στόχο την ανάπτυξη συνεργιών και την δημιουργία οικονομία κλίμακος σε ένα κομβικό στοιχείο για την λειτουργία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει στο "παιχνίδι" για την απόκτηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Φίλιππος Τσαλίδης αυτό θα γίνει είτε από την μητρική είτε από την θυγατρική του ομίλου. 

Προπομπός αυτής της εξέλιξης, μεταξύ άλλων, θεωρείται και η επίλυση διάφορων οικονομικών διαφορών ανάμεσα σε ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ για το 2016 και παλαιότερες οικονομικές χρήσεις. Υπενθυμίζεται πως για τον διαγωνισμό της ΕΕΣΣΤΥ και την κατάθεση δεσμευτικών έχει δοθεί παράταση από το ΤΑΙΠΕΔ ως τα μέσα Φεβρουαρίου του 2018.

Κατά τα άλλα δέσμευση των Ιταλών είναι να υπάρξουν συνολικές επενδύσεις 500 εκ. ευρώ την επόμενη 5ετία, ενώ όπως γνωστοποίησε ο κ. Τσαλίδης το επόμενο business plan του ομίλου θα πρέπει να αναμένεται τον Απρίλιο του 2018. 

Οι σχέσεις με τον ΟΑΣΑ

"Είναι μια ιστορία που κρατά από το 2011 με ένα πλαίσιο υπό την τότε διοίκηση και Πολιτεία", σημείωσε ο κ. Τσαλίδης επισημαίνοντας τις προσπάθειες που συντελέσθηκαν υπό την νέα διοίκηση (Μάρτιος του 2016) για να υπάρξει εξομάλυνση και να μην υπάρξει αύξηση των τιμών.

Όπως σημείωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί την δική της τιμολογιακή πολιτική, όμως στόχος ως το καλοκαίρι του 2018 είναι να υπάρξει πλήρης διαλειτουργικότητα, δηλαδή σε οποιοδήποτε μέσο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή ΟΑΣΑ) να παραμένει η τιμή του 1,40 ευρώ για τα 90 λεπτά

Δυο τα βασικά προβλήματα στον προαστιακό

Βασικό "αγκάθι" παραμένει το τροχαίο υλικό, όπως σημείωσε ο κ. Τσαλίδης τονίζοντας την έμφαση που θέλει να δώσει το 2018 ο όμιλος σε αυτόν τον τομέα όσον αφορά τις επενδύσεις.

Παράλληλα, επεσήμανε πως η επόμενη χρονιά θα είναι σημαντική όσον αφορά τον αριθμό των μηχανοδηγών καθώς πολλοί εξ αυτών θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης. Όπως αποκάλυψε μετά τις γιορτές θα λάβει χώρα διαγωνισμός για την πρόσληψη 60 μηχανοδηγών

Διεθνείς δραστηριότητες

Υπάρχουν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο ώστε να επιτευχθεί η σύνδεση Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου τονίζοντας ωστόσο πως απαιτείται ακόμα πρόοδος αλλά και βασικά τεχνικά στοιχεία ώστε να πάρει "σάρκα και οστά": τελωνείο, αστυνομία (γιατί η Τουρκία είναι εκτός Ε.Ε) κλπ. Πέραν τούτου οι προσπάθειες συνεχίζονται όσον αφορά το κομμάτι των διεθνών δραστηριοτήτων (Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ)

Εν τέλει, με ενδιαφέρον αναμένεται το επόμενο έτος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς στις 17 Ιανουαρίου συμπληρώνεται τυπικά, η πρώτη επέτειος της υπογραφής αγοραπωλησίας με τους νέους μετόχους να στοχεύουν στο πρώτο ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4,5 ώρες.  Προς την κατεύθυνση αυτή προσανατολίζονται να θέσουν άμεσα σε λειτουργία την αμαξοστοιχία Frecciabianca, που φτάνει σε ταχύτητα μέχρι τα 250 χλμ. ανά ώρα, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μια αμαξοστοιχία που χρησιμοποιούσε κατά κόρον η Trenitalia την περασμένη δεκαετία και πριν αυτή αρχίσει να αντικαθίσταται από την πιο σύγχρονη Frecciarosa («κόκκινο βέλος»), που φτάνει τα 300 χλμ. την ώρα.