Οικονομία

Delphi Economic Forum: Ελληνική Εκπαίδευση & Αγορά Εργασίας


Για την κατασυκοφάντηση της επιχειρηματικότητας επί χρόνια από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο, μίλησε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, κ. Περικλής Μήτκας, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι κάτι έχει αρχίσει σιγά σιγά να αλλάζει. «Δεν διαμορφώθηκε ποτέ ένα υγιές σύστημα σύνδεσης μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης» και αυτό, σε συνδυασμό με τον «λαϊκισμό των κυβερνήσεων» οδήγησε σε μεγάλα αδιέξοδα και σταδιακά και στο brain-drain. Ο κ. Μήτκας περιέγραψε μία σειρά από δράσεις του ΑΠΘ που σκοπό έχουν να έρθουν πιο κοντά το Πανεπιστήμιο και οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ήδη αποδώσει. Οι πρώτες start-up έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί από επενδυτικά κεφάλαια.

Ο John Baras, Επίτιμος Καθηγητής και Κάτοχος της Έδρας Lockheed Martin στα Συστήματα Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Maryland, επικεντρώθηκε στην ανάγκη σύνδεσης των Πανεπιστημίων με την δια βίου μάθηση και με την επαγγελματική εκπαίδευση. Αναφέρθηκε στην ταχύτητα με την οποία προοδεύει η τεχνολογία και εξαιτίας της οποίας η εκπαίδευση πρέπει να είναι σύγχρονη και ευέλικτη. Την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ως απάντηση στην κρίση, προέκρινε ο κ. Νίκος Ευθυμιάδης, Επιχειρηματίας και Πρόεδρος του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης. Επικαλέστηκε στατιστικά που δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι τελευταία στην κατάταξη σύνδεσης μεταξύ των Πανεπιστημίων και των επιχειρήσεων και σχολίασε ότι «πρέπει να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα μπροστά». «Η κρίση δημιούργησε και ευκαιρίες», ανέφερε, «αφού οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να γίνουν πιο εξωστρεφείς και τα πανεπιστήμια να συνεργάζονται με τον ιδιωτικό τομέα».

Από την πλευρά του, ο κ. Γιώργος Κατσανεβάκης, Πρόεδρος της ΑΝΕΚ, μίλησε για την μεγάλη σημασία που έχει η γνώση και η πρόοδος στην επιχειρηματικότητα. Περιέγραψε την ίδρυση του Πολυτεχνείου Κρήτης, και εξήγησε πως ήρθε μετά από μελέτη του τρόπου λειτουργίας μεγάλων και διακεκριμένων ξένων ιδρυμάτων. «Στόχος ήταν να μην αποτελεί αντιγραφή άλλων Πανεπιστημίων και οι σχολές του να είναι πρωτότυπες», είπε. Ο κ. Κατσανεβάκης υπογράμμισε, τέλος, την αναγκαιότητα οι σπουδές να είναι συνδεδεμένες με τις ανάγκες του μέλλοντος, του τόπου και της αγοράς.

Ο Καθηγητής της ΑΣΟΕΕ, κ. Γιώργος Δουκίδης αναφέρθηκε στον τομέα της έρευνας και τόνισε ότι οι Έλληνες ερευνητές βρίσκονται στην 10η θέση της κατάταξης καθώς υπάρχουν τουλάχιστον 2000 εργαστήρια που λειτουργούν σε υψηλό επίπεδο. «Το πρόβλημα είναι ότι δεν αξιοποιούμε την έρευνα αυτή», σχολίασε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να παράγει η χώρα πατέντες και να δημιουργεί start-ups. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Δουκίδης στην έντονη παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας που «δεν δίνει καμία ευελιξία στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα».

Ο κ. Αιμίλιος Χαλαμανδάρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Innoetics, αναφέρθηκε στην ιστορία της start-up εταιρίας του η οποία «δημιουργήθηκε από ερευνητικό κέντρο με σημαντικούς δεσμούς από το Πολυτεχνείο» και το 2017 εξαγοράστηκε από την Samsung. Μιλώντας για το τι πρέπει να αλλάξει στα ελληνικά Πανεπιστήμια έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην έννοια της συνεργασίας, του ανθρώπινου δυναμικού και της τεχνογνωσίας που πρέπει να παράγεται.

Κλείνοντας, η κ. Claudia Carydis, Αντιπρόεδρος Δημοσίων Υποθέσεων του Αμερικανικού Κολλεγίου της Ελλάδος,  που συντόνιζε την συζήτηση, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την δική τους συμβολή αλλά και τον τρόπο που αυτά συνδέονται με την επιχειρηματικότητα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις