Πριν τρία χρόνια ήρθε αποκάλυψη ότι η Rolls-Royce θα δημιουργούσε ένα SUV. Τότε, ο επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και marketing της BMW, Ιan Robertson, ο οποίες διετέλεσε και Πρόεδρος της Rolls-Royce ήταν εκείνος που αποκάλυψε το όνομα του νέου SUV και επιπλέον είχε πει και μερικές πληροφορίες σχετικά με την τοποθέτηση του νέου αυτοκινήτου στην αγορά.
H Rolls Royce παρουσίασε επιτέλους την Cullinan, το πρώτο SUV στην ιστορία της και βέβαια αυτό το γεγονός αναμένεται να αυξήσει και τις πωλήσεις, μιας και αυτό είναι το ζητούμενο ακόμα και για έναν κατασκευαστή σαν την RR. Που σε ότι αφορά το πρώτο SUV της έχει σα στόχο την κορυφή της κατηγορίας από όλες τις απόψεις. Της τιμής συμπεριλαμβανομένης.
Οπτικά η Cullinan -το όνομά της προέρχεται από το μεγαλύτερο διαμάντι που έχει βρεθεί ποτέ στον πλανήτη Γη- διαθέτει κοινά αισθητικά στοιχεία με την κορυφαία λιμουζίνα της μάρκας, τη Phantom.
Στοιχεία όπως την μάσκα με εμφάνιση μνημείου, τους παραλληλόγραμμους προβολείς αλλά και τις πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά. Ακόμα ένα κοινό με τη Phantom είναι το πλαίσιο, μιας και πρόκειται για το καινούργιο αλουμινένιο στο οποίο θα βασίζονται όλα τα μεγάλα μοντέλα -μεταξύ αυτών και η X7- του ομίλου της BMW. Από κει και πέρα και το μέγεθος της Cullinan παραπέμπει σε μνημείο: το μήκος της ξεπερνά έστω και για ένα χιλιοστό τα 5,34 μέτρα, είναι δηλαδή 20 ολόκληρα εκατοστά πιο μεγάλη από την ήδη τεράστια Bentley Bentayga, το πλάτος της φτάνει τα 2.164 χιλιοστά και το πλάτος της τα 1.835 χιλιοστά. Το βάρος της φλερτάρει με τους 2,7 τόνους -μιλάμε για τη στάνταρ έκδοση και όχι για κάποια θωρακισμένη- οι τροχοί της είναι 22(!) ιντσών, ενώ το μεταξόνιό της είναι σχεδόν όσο το μήκος ενός μίνι της προηγούμενης δεκαετίας.
Πιο συγκεκριμένα 3.295 χιλιοστά, γεγονός που εγγυάται την άνεση των επιβατών, σε συνδυασμό και με το επίπεδο δάπεδο. Μάλιστα για να διευκολύνονται ακόμα περισσότερο οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα, ενώ η ανάρτηση χαμηλώνει κατά 40 χιλιοστά μόλις πλησιάζει ο οδηγός. Η μείωση αυτή της απόστασης από το έδαφος διευκολύνει και για τη φόρτωση των αποσκευών, ενώ για πρώτη φορά σε Rolls Royce το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο. Έτσι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 560 έως και τα 1.930 λίτρα.
Ενδιαφέρον έχει το ότι ο χώρος των αποσκευών απομονώνεται με ένα τζάμι από αυτόν των επιβατών, προκειμένου και να υπάρχει απόλυτη ησυχία στην καμπίνα και να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία, ακόμα και αν η 5η πόρτα είναι ανοιχτή.
Το εσωτερικό αυτό καθαυτό είναι συβαρίτικο, ο εξοπλισμός πλήρης και φυσικά οι δυνατότητες εξατομίκευσης τεράστιες. Όπως τεράστιο μπορεί να γίνει για αυτόν το λόγο το ύψος του τελικού λογαριασμού.
Η δυνατότητα μείωσης της απόστασης από το έδαφος οφείλεται στην πνευματική ανάρτηση, όπως άλλωστε και η δυνατότητα αύξησής της, η οποία της επιτρέπει να περνά χωρίς πρόβλημα από νερό βάθους 540 χιλιοστών. Για την περίσταση μάλιστα η πνευματική ανάρτηση διαθέτει μεγαλύτερες δεξαμενές αέρα, προκειμένου οι αυξομειώσεις του ύψους να γίνονται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Εντελώς καινούργιο είναι το σύστημα της τετρακίνησης, που διαθέτει και τη λειτουργία Everywhere, για πραγματικά ακραίες καταστάσεις εκτός δρόμου. Με τη συγκεκριμένη λειτουργία όλη η ροπή που αποδίδει ο κινητήρας καταλήγει στους τροχούς. Και μιλάμε για ροπή που φτάνει τα 850 Nm στις μόλις 1.600 στροφές.
Η ισχύς είναι 571 ίπποι και ο κινητήρας δεν είναι άλλος από τον κλασικό V12 των 6.750 κυβικών της μάρκας με τα δύο turbo. Παραδοσιακά η Rolls Royce δεν ανακοινώνει τις επιδόσεις των μοντέλων της, ενώ θεωρείται βέβαιο πως η τελική της ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.
Ενώ η ταχύτητα της Rolls-Royce Cullinan περιορίζεται προς τα πάνω η τιμή της περιορίζεται προς τα κάτω, μιας και για να την αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει, στην Κεντρική Ευρώπη, το λιγότερο 300.000 ευρώ. Προς τα πάνω το όριο είναι ανοιχτό.