Επιχειρήσεις

Coca-Cola/3Ε: Συσκοτίζει αντί να ενημερώσει για τα αποτελέσματα τριμήνου


 Σε ανακοίνωση 2.400 λέξεων που καλύπτει περίπου τρεις σελίδες εφημερίδας (!), η Coca-Cola HBC παρουσιάζει τις οικονομικές επιδόσεις της στο πρώτο φετινό τρίμηνο, προς ενημέρωση των επενδυτών, όπως είναι υποχρεωμένη από τη χρηματιστηριακή νομοθεσία.  Όμως, αντί να ενημερώσει, μάλλον συσκοτίζει, αφήνοντας τους επενδυτές και τους μικρομετόχους της με την απορία: Είχε κέρδη ή ζημίες;

Αυτό το στοιχείο είναι το σημαντικότερο για να αποφασίσουν αν θα κρατήσουν, θα πουλήσουν ή θα αγοράσουν τη μετοχή της – και να αξιολογήσουν αν η τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή της είναι δικαιολογημένη.

Σ’ αυτή την ανακοίνωση-ποταμό, η μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση εταιρεία του ΧΑ παραθέτει άπειρα στοιχεία για τις πωλήσεις της  ανά κλάδο, προϊόν, χώρα κλπ, κι άλλες πληροφορίες που ενδιαφέρουν μόνον το… λογιστήριο της και τους εξειδικευμένους αναλυτές.

Δεν λέει όμως το ένα και βασικό: Ποιο ήταν το οικονομικό αποτέλεσμα  τριμήνου.

Οσον αφορά τα άλλα βασικά οικονομικά μεγέθη, επισημαίνονται η:

- αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,5% (σε τοπικά νομίσματα για τις χώρες εκτός ευρωζώνης, χωρίς να υπολογισθούν συναλλαγματικές διαφορές),

- αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,3% στη διάρκεια του τριμήνου, με πολύ ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών και με ακόμη ένα τρίμηνο βελτίωσης για τον τομέα των αναπτυγμένων αγορών.

Στις αναπτυγμένες αγορές ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1%. Οι καλύτερες επιδόσεις σημειώθηκαν σε Ιρλανδία και Ελβετία, ενώ στην Ελλάδα παρέμειναν ικανοποιητικές.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές  η αύξηση ήταν 11,8%, χάρη στην πολύ ισχυρή ανάπτυξη στην Πολωνία

Οι όγκοι πωλήσεων στον τομέα των αναδυόμενων αγορών κυμάνθηκαν σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Κάμψη παρουσίασαν στη Νιγηρία και τη Ρωσία.