Φαραωνικό ήταν το παραδοσιακό ντεφιλέ της Chanel στη Νέα Υόρκη. Ο οίκος μόδας παρουσίασε τη νέα συλλογή του μπροστά από τον ναό της Ίσιδος που ανοικοδομήθηκε μέσα στο Μητροπολιτικό Μουσείο (Met).
Οι μεγάλοι Ευρωπαίοι σχεδιαστές, που μέχρι πρότινος δεν πολυεπισκέπτονταν τη Νέα Υόρκη, τους τελευταίους μήνες ταξιδεύουν ο ένας μετά τον άλλον στην αμερικανική πολιτιστική πρωτεύουσα.
Μετά τον Yves Saint Laurent τον Ιούνιο, τον Versace την Κυριακή, ήρθε και η σειρά της Chanel -για πρώτη φορά τα τελευταία 12 χρόνια- να παρουσιάσει μια κολεξιόν με ρούχα για ταξίδι και για διακοπές στον νεοϋορκέζικο σιδηροδρομικό σταθμό Grand Central.
Η επιστροφή αυτή ήταν μια ευκαιρία για τον καλλιτεχνικό διευθυντή Καρλ Λάγκερφελντ να αποτίσει φόρο τιμής σε μια πόλη που τον εμπνέει και αγαπά την "ενέργειά της, την ατμόσφαιρα, το χωνευτήρι πολιτισμών, τον κόσμο, την αρχιτεκτονική, τη σύγχυσή της", όπως ανέφερε στην παρουσίαση της κολεξιόν.
Οι αφίσες υπήρχαν σχεδόν παντού στην πόλη και έδειχναν μια γυναίκα να φορά το χαρακτηριστικό ταγιέρ του οίκου και πράσινο στέμμα, ενώ κρατούσε πράσινο πυρσό παραπέμποντας στο Άγαλμα της Ελευθερίας.
Ωστόσο μέσα από αυτή την κολεξιόν "metiers d'art", ο Λάγκερφελντ θέλησε κυρίως να κάνει μια περιήγηση στην Αίγυπτο γι΄αυτό και επέλεξε αυτό τον διάκοσμο για το ντεφιλέ.
Στο κέντρο της μεγάλης αίθουσας δεσπόζει ο Ναός της 'Ισιδος, που αποσυναρμολογήθηκε από την Αίγυπτο για να μην βυθιστεί κάτω από τον ταμιευτήρα του φράγματος του Ασουάν και στη συνέχεια προσφέρθηκε στις ΗΠΑ, οι οποίες το έδωσαν στο Μητροπολιτικό Μουσείο.
Όπως συνηθίζει να βασίζεται στα κλασικά κομμάτια της Chanel για να παρουσιάζει κάτι καινούργιο, ο Λάγκερφελντ ξέρει να δίνει έναν αέρα νεωτερικότητας σε παλιά κομμάτια που αποτελούν σημείο αναφοράς. 'Ετσι, παρουσίασε μια πολύ χολιγουντιανή οπτική της αρχαίας Αιγύπτου, όπως είχε κάνει στην ταινία "Κλεοπάτρα" ο αμερικανός σκηνοθέτης Τζόζεφ Μάνκιεβιτς (1963) με τη λαμπερή Ελίζαμπεθ Τέιλορ, με έναν τόνο γκλάμουρ.
Ο Γερμανός σχεδιαστής συνδύασε το DNA του γαλλικού οίκου με εκείνο των Φαραώ, ντύνοντας τις καλλονές του ντεφιλέ με ταγιέρ ή φούστα πάνω από το παραδοσιακό λευκό φόρεμα των Αιγυπτίων γυναικών, όπως απεικονίζονται στις τοιχογραφίες της εποχής. Άλλες φορές πάλι, τα μοντέλα φορούσαν χρυσά κολάν όπως ο Λάγκερφελντ ξέρει να συνδυάζει, χωρίς ποτέ να υπερβάλλει.
Η κολεξιόν "metiers d'art" που καθιερώθηκε το 2002 και κάθε χρόνο περνά από μια πόλη του κόσμου που έχει σημασία για τη Chanel, αναδεικνύει τα επαγγέλματα που ειδικεύονται στην υψηλή ραπτική, από τον τεχνίτη που φτιάχνει τις λεπτομέρειες με τα φτερά μέχρι τον κατασκευαστή γυναικείων αξεσουάρ ή αυτόν που φτιάχνει τα γάντια.
Ο οίκος Chanel έχει δημιουργήσει μια θυγατρική εταιρία, την Paraffection, που συνεργάζεται με αρκετούς από αυτούς τους ειδικούς προμηθευτές.
Με την αιγυπτιάζουσα αυτή συλλογή, αυτοί οι βοηθοί έδειξαν την τεχνογνωσία τους, στολίζοντας μπούστα ή τιράντες φορεμάτων με ημιπολύτιμες πέτρες και όλα αυτά υπό το βλέμμα των "ιεριών" του οίκου όπως η Μαριόν Κοτιγιάρ, η Πενέλοπε Κρουζ, η Λίλι-Ρόουζ Ντεπ που παρακολούθησαν το θέαμα από τις πρώτες θέσεις.