Παρά τις τεράστιες επενδύσεις σε υψηλή τεχνολογία και καινοτομία που επιχειρούν οι (αντ)ασφαλιστές, πολλοί λίγοι είναι αυτοί που έχουν την ικανότητα να πάρουν δουλειές αλλάζοντας τον τρόπο που πωλούν ανέφεραν τα Lloyds στο Baden – Baden 2017. Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη υψηλής τεχνολογίας και η καινοτομία είναι το πρόβλημα της αντίληψης και η ικανότητας επικοινωνίας.
Για όλους το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί στην καινοτομία και στην τεχνολογία. Ολων το ενδιαφέρον περιστρέφεται στην τεχνολογία και πως ένα προϊόν θα κουμπώσει με αυτή, ωστόσο, δεν διακρίνεται να υπάρχει καμία πρωτοβουλία στο πώς ο κλάδος μπορεί να σταθεί καλύτερα στην αγορά και πώς μπορεί να πλησιάσει πραγματικά και να πουλήσει στον πελάτη του.
Σύμφωνα με τον John Holm, επικεφαλής της MGA investments at Lloyd’s ο κλάδος πρέπει να σταθεί στο πως θα γεφυρώσει το κενό των καλύψεων που υπάρχει,, το κενό της υπό – ασφάλισης και κατά τα άλλα οι γνώσεις του ecommerce, δεν θα χαθούν.
Ο ίδιος συγκεκριμένα τονίζει «όταν παρευρίσκομαι στα συνέδρια, βλέπω ανθρώπους να μιλούν για συστήματα προϊόντων, ΙΤ συστήματα και τεχνολογία, αλλά λίγα λέγονται για το πώς θα λύσουν τα προβλήματα τους, και πως θα πωλήσουν καλύτερα».
Μέρος του προβλήματος, υπογραμμίζει είναι το γεγονός ότι ο κλάδος ασφαλειών δεν διαθέτει καλές δημόσιες σχέσεις. Χρειάζεται υποστηρίζει άνοιγμα προς την κοινωνία καθώς «κανείς δεν ξυπνά να πει, πάω τώρα αγοράσω ασφάλεια».
Προτείνει ο κλάδος να αναλάβει πρωτοβουλίες ωστόσο παραδέχεται ότι πολύ «τεμαχισμένος» και δρα πολύ «ανταγωνιστικά». Εκτιμά ότι όποιος ξεπεράσει τα εμπόδια αυτά θα περάσει σε νέα επίπεδα στην αγορά και θα βγει νικητής.
Ελενα Ερμείδου