AUTOin

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι κατασκευαστές βλέπουν επιβράδυνση στην ανάπτυξη και υψηλότερα κόστη


Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο καλωσορίζουν το 2024 με λιγότερη αισιοδοξία για την αύξηση της κερδοφορίας του κλάδου την επόμενη πενταετία, σύμφωνα με την τελευταία 24η ετήσια έρευνα “Global Automotive Executive Survey” της KPMG. 

Η 24η έκδοση της έρευνας, με τη συμμετοχή περισσότερων από 1.000 ανώτερων στελεχών σε τριάντα χώρες και περιοχές, αποκαλύπτει μια κάμψη στην αισιοδοξία, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με τις ανησυχίες για την παγκόσμια οικονομία και τα αυξανόμενα κόστη. Συνολικά, μόλις το 34% των στελεχών δήλωσαν εξαιρετικά αισιόδοξοι, έναντι 41% το προηγούμενο έτος.Στην Ιαπωνία, το ποσοστό των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα και εκφράζουν εξαιρετική αισιοδοξία, έπεσε από το 32% πέρυσι στο 10% στην πιο πρόσφατη έρευνα.

Στη Δυτική Ευρώπη, οι ερωτηθέντες που εκφράζουν εξαιρετική αισιοδοξία μειώθηκαν από 31% πέρυσι σε 24%, ενώ στις ΗΠΑ έπεσαν από το 48% στο 43%. Μόνο στην Κίνα αυξήθηκε η αισιοδοξία, καθώς από το 28% ανήλθε στο 36%. Μεταξύ των προμηθευτών, η αισιοδοξία μειώθηκε από 55% σε 23%. 

Τα στελέχη έχουν διαμορφώσει μια πιο ώριμη άποψη για τη μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα 

Οι προσδοκίες των στελεχών για τη στροφή προς τους ηλεκτροκινητήρες συνεχίζουν να ωριμάζουν. Στο παρελθόν, όταν η KPMG είχε ρωτήσει στελέχη από όλο το εύρος του κλάδου, σχετικά με το πώς ανέμεναν να κινηθεί η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στις αγορές τους, οι απαντήσεις σημείωσαν μεγάλες αποκλίσεις. Το εύρος των εκτιμήσεων είναι πλέον στενότερο, γεγονός που αποτελεί δείγμα μεγαλύτερου ρεαλισμού. Παρόλα αυτά, οι μέσες εκτιμήσεις για τη διείσδυση αυξήθηκαν στη φετινή έρευνα. Για παράδειγμα, στη Δυτική Ευρώπη πέρυσι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερωτηθέντων, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία πρόκειται να αγγίξουν το 24% των πωλήσεων το 2030,ενώ φέτος η κοινή εκτίμηση έφτασε το 30%. Στις ΗΠΑ, οι εκτιμήσεις από το 29% ανήλθαν στο 33% και στην Κίνα εκτινάχθηκαν από το 24% στο 36%.

Παρά την πληθώρα των νέων μοντέλων από τις καθιερωμένες επωνυμίες, οι συμμετέχοντες στην έρευνα  “Global Automotive Executive Survey”της KPMG συνεχίζουν να θεωρούν ότι η Tesla θα παραμείνει στην κορυφή. Το άνοιγμα του νέου Gigafactory εργοστασίου της Tesla τον Μάρτιο του 2022, κοντά στο Βερολίνο, θα της επιτρέψει να αυξήσει το μερίδιό της και θα βοηθήσει τα στελέχη της Ευρώπης να συνειδητοποιήσουν τον παγκόσμιο ανταγωνισμό. 

Ο GarySilberg, Global Head of Corporate Affairs της KPM GInternational αναφέρει σχετικά «Πριν ένα χρόνο, λέγαμε ότι τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας νιώθουν ότι το μέλλον τους ανήκει. Στην τελευταία έρευνα, περισσότερα από 1.000 στελέχη σε 30 χώρες δήλωσαν ξανά ότι εντοπίζουν τεράστιες ευκαιρίες. Δείχνουν όμως μεγαλύτερη ψυχραιμία στην αξιολόγηση των προοπτικών της αγοράς. Έχοντας δεσμεύσει περισσότερα από μισό τρισεκατομμύριο δολάρια για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, στον κλάδο αναρωτιούνται πότε οι εταιρείες θα δουν την επένδυσή τους να αποδίδει. Αυτήν τη στιγμή, σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν χρήματα από τα ηλεκτρικά οχήματά τους με μπαταρία, προμηνύοντας πιθανώς μια εξυγίανση μεταξύ των κατασκευαστών και των προμηθευτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Η 24η ετήσια έρευνά μας εξετάζει λεπτομερώς την αλλαγή στη διάθεση των στελεχών, αλλά και τις ανησυχίες και τις προκλήσεις που καθιστούν τους παγκόσμιους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας πιο επιφυλακτικούς. Συμπέρασμα: για να διασφαλιστεί ότι οι εταιρείες τους θα βρεθούν στην πλευρά των νικητών και όχι των ηττημένων, τα στελέχη θα πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους και να θέσουν στον εαυτό τους μερικές δύσκολες ερωτήσεις σχετικά μετις πιθανές αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών, ειδικά ως αποτέλεσμα της κρίσης στο κόστος ζωής, την πιθανότητα λιγότερων κρατικών επιδοτήσεων, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους η βιομηχανία μπορεί να πετύχει την κάθετη ολοκλήρωση, δημιουργώντας πιο αποτελεσματικά συστήματα λειτουργίας.  

Η αναγνώριση των σωστών απαντήσεων σε αυτά αλλά και σε άλλα στρατηγικά ερωτήματα θα βοηθήσει τις εταιρείες να προσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα πετύχουν τα χρόνια που έρχονται. Πιστεύουμε ότι εξακολουθεί να είναι πιθανό ένα εντυπωσιακό μέλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία – με εκπληκτικά προϊόντα, πιο ευχαριστημένους καταναλωτές και θετικό αντίκτυπο στον πλανήτη. Αλλά για να φτάσουμε εκεί, θα χρειαστεί να ξεπεράσουμε τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις». 

Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα, σημειώνει σχετικά, «Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα, αντιμετωπίζουν βραχυπρόθεσμες προκλήσεις και εμπόδια στην αξιολόγηση των προοπτικών της αγοράς σε πολλαπλά μέτωπαέχοντας κερδίσει βέβαια μια σημαντική εμπειρία από τις εξελίξεις των τελευταίων ετών τόσοσε μακροοικονομικό επίπεδο, όσο και σε θέματα του κλάδου.Η άποψή τους σχετικά με τη μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει ωριμάσει περισσότερο πλέον καθώς η μετάβαση πλησιάζει περισσότερο. Παρά τις πολλαπλές μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις αυτή τη στιγμή, η αισιοδοξία των στελεχών για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα παραμένει ισχυρή. Σημαντικό κλειδί της επιτυχίας θα είναι η αποτελεσματικότητα των συστημάτων λειτουργίας στον στρατηγικό σχεδιασμό και στη λειτουργεία των εταιρειών».
 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα