Αλλάζουν τα δεδομένα για την επιβίβαση ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι σε καράβι ώστε να μεταβούν σε νησί. Oι ειδικοί λένε ότι μπορεί να προκληθεί ακόμα και αυτανάφλεξη αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.
Τις κατευθυντήριες γραμμές για την ασφαλή μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων έδωσε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η πιο βασική από αυτές είναι ότι η φόρτιση της μπαταρίας στα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40%, ενώ θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας της μπαταρίας για την περίπτωση υπερθέρμανσης.
Ανάλογες οδηγίες δόθηκαν και για τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο), με σκοπό την πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.
Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs (οχήματα εναλλακτικών καυσίμων) με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:
α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και
β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες - οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.
Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.
Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.