«Δεν είναι λαϊκισμός να μιλάς για τις ανάγκες των νοικοκυριών και να συντονίζεσαι με το αίσθημα ασφυξίας των πολιτών που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς και να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους. Την κυβέρνηση τη χωρίζει τεράστια απόσταση από την κοινωνική πραγματικότητα», δήλωσε η βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, στο “OPEN”Έφη Αχτσιόγλου στο OPEN, σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς του πρωθυπουργού.
«H ελληνική κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σαρωτικό κύμα ακρίβειας και έχει μείνει εντελώς απροστάτευτη εδώ και πάρα πολλούς μήνες. Το πρόβλημα της ακρίβειας δεν εμφανίστηκε στην Ελλάδα με τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, είχε εμφανιστεί ήδη από τα τέλη του καλοκαιριού», πρόσθεσε.
«Τα νοικοκυριά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του μήνα με το εισόδημα που έχουν και οι ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη στην ουσία επιβεβαίωσαν την ανεπάρκεια της πολιτικής του. Επιμένει σε μέτρα που δεν μπορούν να προστατεύσουν τους πολίτες. Κανείς δεν πιστεύει ότι με 13 ευρώ κουπόνι για βενζίνη μπορούν να προστατευθούν τα νοικοκυριά», σημείωσε.
Αφετέρου, τόνισε, «είναι μέτρα τα οποία δεν ακουμπούν τη ρίζα του προβλήματος, την αισχροκέρδεια που υπάρχει στην αγορά ενέργειας στην Ελλάδα. Η χώρα ήταν πρώτη στην Ευρώπη στη χονδρεμπορική τιμή στο ηλεκτρικό ρεύμα για πολλούς μήνες, ενώ ο κατώτατος μισθός είναι καθηλωμένος σε επίπεδα κατώτερα του 2010. Δηλαδή, συνδυασμός συρρικνωμένων εισοδημάτων και ακραίας ακρίβειας».
Αυτά που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει, υπογράμμισε, είναι «πλαφόν στα τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου, πλαφόν στα υπερκέρδη των εταιρειών ενέργειας, μειώσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων και στον ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, με ταυτόχρονη αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ. Έτσι θα είχαμε μία ασπίδα προστασίας. Η κυβέρνηση συνειδητά δεν κάνει αυτές τις επιλογές».
Επισήμανε, τέλος, ότι «ο κ. Μητσοτάκης επιχείρησε να τρομοκρατήσει τους πολίτες, απειλώντας με δημοσιονομικό εκτροχιασμό, την ώρα που ο ίδιος έχει κάνει επιλογές πολλαπλάσιου κόστους για να στηρίξει πολύ συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα. Δεν μπορεί να κάνει απευθείας αναθέσεις με κλειστούς διαγωνισμούς ύψους 6,5 δισ. και να μην μειώνει τον ειδικό φόρο κατανάλωση καυσίμων που κοστίζει 1,5 δισ.».