Πολιτική

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Ετοιμάζει επενδύσεις 67 εκατ., αιχμές για φόρο και πρόστιμο


Πιστή στο επενδυτικό της πλάνο, εν μέσω έντονων προκλήσεων τόσο στο κλάδο όσο και στην ελληνική οικονομία, εμφανίστηκε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εταιρίας. Όπως παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Ζωούλλης Μηνάς, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 4,1% το 2015 σε σχέση με πέρσι γεγονός που οφείλεται κυρίως στην εξαγωγική δραστηριότητα. Το μερίδιο στην αγορά παραμένει υψηλό στο 53%. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε η αύξηση της φορολογίας, με την εταιρία να δηλώνει πως θα απορροφήσει στο μέτρο των δυνατοτήτων της. "Η αύξηση μας έχει επηρεάσει όλους - μικρούς και μεγάλους-, ενώ κάποιοι μικροί που έχουν υψηλό ποσοστό αλκοόλ θα έχουν άμεση επιρροή", τόνισε.

"Καταλαβαίνουμε την θέση της κυβέρνησης αλλά θα έπρεπε να υπήρχε διάλογος με τον κλάδο", σημείωσε ο κ. Μηνάς στηλιτεύοντας τον τρόπο που πέρασε η αύξηση. "Έχουμε αποδεχτεί σε 8 χρόνια, συνολικά 5 αυξήσεις ΦΠΑ που σε επίπεδο κατανάλωσης λογίζεται σε 16%, ενώ τα τελευταία 5 χρόνια η ετήσια πτώση ανέρχεται στο 2%", περιέγραψε. 

Σε επίπεδο επενδύσεων, ο όμιλος σχεδιάζει για την επόμενη τριετία δράσεις ύψους 67 εκατ ευρώ κυρίως σε επίπεδο εξοπλισμού (συσκευασίες, καινούργια προϊόντα κλπ). Τέλος, με συνολική συμβολή στην απασχόληση που υπολογίζεται σε 27.600 θέσεις εργασίας σε όλη την αλυσίδα της δραστηριότητάς της, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να συνεισφέρει σημαντικά στην απασχόληση. 

Αναφορικά με το περιβόητο πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μηνάς αρκέστηκε να πει πως ο όμιλος θεωρεί άδικη και αβάσιμη την απόφαση και σεβόμενος την διαδικασία δεν πρόκειται να δημοσιοποίησει στοιχεία της εν εξελίξει υπόθεσης. Σαφείς άλλωστε ήταν και οι αιχμές για τις διαρροές κάποιων στοιχείων στον Τύπο αναφορικά με σημεία της υπόθεσης. 

"Με βάση την καινοτομία αλλά και την ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων που θα δημιουργήσουν νέες στιγμές κατανάλωσης και θα ενισχύουν διαφορετικά είδη μπίρας, στοχεύουμε σταθερά στην ανάπτυξη της συνολικής αγοράς μπίρας στην Ελλάδα. Παρά την πίεση των τελευταίων ετών, η αγορά μας συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, κυρίως μέσα από την αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωσης, που υπολείπεται σημαντικά του Ευρωπαϊκού μέσου όρου. Όλες μας οι ενέργειες στοχεύουν στο να παραμείνει η μπίρα μια προσιτή απόλαυση για τον Έλληνα καταναλωτή", συμπλήρωσε.  

Ιδιαίτερη έμφαση συνεχίζει να δίνει ο όμιλος στην εξωστρέφεια, στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Orange Grove, εκπαίδευση αγροτών) και στην αναζήτηση καινούργιων αγορών. Υπενθυμίζεται άλλωστε πως την τελευταία 5ετία οι επενδύσεις ανέρχονται στα 85 εκατ ευρώ.

Τέλος, στόχο αποτελεί η στήριξη των ελληνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας, η εταιρία καλύπτει το 100% των αναγκών παραγωγής της από ελληνικό κριθάρι. Παράλληλα, το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρίες, ενώ το 90% των δαπανών της εταιρίας μένει στην Ελλάδα, ενώ το 2015 η εταιρία προχώρησε και σε εξαγωγή εγχωρίως παραγόμενης βύνης, αξίας 3 εκατομμυρίων Ευρώ.

Επιγραμματικά με 40 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα μπίρας στην Ελλάδα, εξάγοντας και στις 5 ηπείρους σήματα μπίρας, όπως  η Amstel, η Heineken, η Fischer, το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, καθώς και καινοτόμα προϊόντα με βάση τη βύνη, που προορίζονται αποκλειστικά για αγορές του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 2015, πέτυχε σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών της, μέσω της νέας συμφωνίας για την παραγωγή 160.000 εκατόλιτρων μπίρας Heineken για τις αγορές της Κίνας και της Ιταλίας.