Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord-Stream-2 ξανάρχισε στις 11 Δεκεμβρίου, ενώ τις εργασίες τοποθέτησης του αγωγού στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Γερμανίας θα πραγματοποιήσει το εξειδικευμένο πλοίο (σε τοποθετήσεις υποθαλάσσιων αγωγών) «Fortuna», ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού Nord Stream 2 AG.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας Nord Stream 2 AG, το πλοίο Fortuna θα πρέπει να τοποθετήσει τμήμα του αγωγού μήκους 2,6 χιλιομέτρων σε βάθος 30 μέτρων. Οι εργασίες θα συνεχισθούν έως την 31η Δεκεμβρίου.
Μέχρι σήμερα, όπως επισημαίνει το πρακτορείο TASS, ο αγωγός έχει ολοκληρωθεί κατά το 93%. Τα δυτικά ειδησεογραφικά πρακτορεία νωρίτερα είχαν μεταδώσει ότι στα ύδατα της ΑΟΖ της Γερμανίας απομένουν 16 χιλιόμετρα του αγωγού και άλλα 60 χιλιόμετρα στα ύδατα της Δανίας.
Οι εργασίες κατασκευής του αγωγού Nord Stream-2 είχαν διακοπεί τον Δεκέμβριο του 2019, όταν η ελβετική εταιρεία Allseas φοβούμενη την επιβολή κυρώσεων εκ μέρους των ΗΠΑ αποσύρθηκε από την κατασκευή του αγωγού.
Η ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Gazprom, όπως γράφει η εφημερίδα Kommersant, θα πρέπει να συνεχίσει την κατασκευή με τις δικές της δυνάμεις. Στην κατασκευή θα συμμετάσχουν τα πλοία Fortuna και Academic Cherski.
Οι ΗΠΑ θεωρούν ότι ο αγωγός που μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Ευρώπη υποθαλάσσια, μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής, θα ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση των ευρωπαϊκών χωρών από την Μόσχα, σε μια περίοδο που οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Δύσης έχουν φθάσει στα πρόθυρα ενός νέου «ψυχρού πολέμου».
Η Ρωσία χαρακτηρίζει τον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream-2 ως αποκλειστικά οικονομικό έργο και απορρίπτει τις κατηγορίες που της προσάπτουν ότι επιχειρεί να διευρύνει με τον αγωγό την επιρροή της στις χώρες της Ευρώπης.