Πολιτική

"Βόμβα" από Αρειο Πάγο: Παρέμβαση στη Δικαιοσύνη η τροπολογία για το κόμμα Κασιδιάρη


Μείζον πολιτικό και θεσμικό ζήτημα προκύπτει στην προσπάθεια αποκλεισμού του κόμματος Κασιδιάρη από τις επικείμενες εκλογές, καθώς η σχετική τροπολογία της κυβέρνησης προκαλεί έντονες αντιδράσεις και από πλευράς ανώτατων δικαστικών.

Σε μιά πρωτοφανή κίνηση, ο αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Χρήστος Τζανερίκος, πρόεδρος του Α1 Τμήματος που έχει την αρμοδιότητα να κρίνει αν ο πολιτικός φορέας του καταδικασμένου Χρυσαυγίτη μπορεί να  συμμετάσχει ή όχι στις εκλογές, δημοσιοποιεί εμμέσως τις απόψεις του, καταγγέλλοντας ότι η νέα νομοθετική ρύθμιση «αποτελεί ευθεία παρέμβαση στη λειτουργία του Αρείου Πάγου».

 Σε δήλωση του τονίζει επίσης ότι είναι μία «πρωτοφανής στα δικαστικά χρονικά ρύθμιση», που «αποτυπώνει φωτογραφικά τη δυσπιστία και την έλλειψη εμπιστοσύνης της κυβέρνησης» προς τον ίδιο και τους Αρεοπαγίτες

Ο ανώτατος δικαστικός υποστηρίζει ουσιαστικά ότι διευρύνοντας με νόμο τη σύνθεση του Α! Τμήματος, η κυβέρνηση δείχνει ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στους δικαστές - και προσωπικά στον ίδιο - και ότι προσπαθεί να εκμαιεύσει την απόφαση που επιθυμεί - δηλαδή τον αποκλεισμό του "κόμματος Κασιδιάρη".

Προβληματική καθίσταται πλέον η προώθηση και η εφαρμογή της συγκεκριμένης τροπολογίας, ενώ ερωτηματικά ανακύπτουν και για την απόφαση που μπορεί να εκδώσει το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου

Η κυβέρνηση "πληρώνει" τώρα τα αποτελέσματα των επιλογών της: Αφού έκανε την λανθασμένη κίνηση να δώσει στον Άρειο Πάγο την αρμοδιότητα να γίνει ρυθμιστής της πολιτικής ζωής, έκανε δεύτερο λάθος παρεμβαίνοντας στη λειτουργία του ανώτατου δικαστικού οργάνου. Τώρα βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με τους δικαστές.

Η δήλωση του αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου Χρήστου Τζανερίκου έχει ως εξής:

«Με βάση την τροπολογία - προσθήκη του ΥΠΕΣ, με την οποία τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 32 του π. δ. 26/2012, εισάγεται η πρωτοφανής για τα δικαστικά χρονικά ρύθμιση, που θεσμοθετεί την ολομέλεια πολιτικού τμήματος του Αρείου Πάγου.

Πρωτοφανής, καθόσον αποτελεί ευθεία παρέμβαση στη λειτουργία του Αρείου Πάγου, αφού τόσο κατά το άρθρο 23 του προϊσχύσαντος Ν. 1756/1988, όσο και κατά το άρθρο 27 του ήδη ισχύοντος Ν. 4938/2022: “…κάθε τμήμα συγκροτείται από τον Πρόεδρο και τέσσερις (4) αρεοπαγίτες…” και όχι από το σύνολο των αρεοπαγιτών, που υπηρετούν σ' αυτό, ο αριθμός των οποίων, σημειωτέον, δεν είναι ο ίδιος σε όλα τα τμήματα, αλλά μπορεί να μεταβάλλεται, με σχετικές αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου ή σε έκτακτες περιπτώσεις με πράξεις του Προέδρου του ΑΠ, που εγκρίνονται από την ολομέλεια αυτού.

Ουδέποτε έχει προβλεφθεί ολομέλεια τμήματος συγκροτούμενη απ' όλους του Δικαστές αυτού. Να σημειωθεί, ακόμη, ότι σε περίπτωση ισοψηφίας σε “ολομέλεια” τμήματος με άρτιο αριθμό Δικαστών, αφού οι πολυμελείς συνθέσεις (άρθρο 4 Ν. 1756/1988 και ήδη ισχύοντος 4938/2022) πρέπει να έχουν περιττό αριθμό, θα έπρεπε να εισαχθεί (δίκην σωματείου) ρύθμιση ότι υπερισχύει η γνώμη του Προέδρου του.

Η ρύθμιση, που εισάγεται με την επίμαχη τροπολογία, παρά την κατ' επίφαση αιτιολογία της, δηλαδή της “θωράκισης της όποιας απόφασης του Αρείου Πάγου” για την ανακήρυξη ή μη κομμάτων, που αναφέρονται στο άρθρο 32 του π. δ. 26/2012, ώστε να μην μπορεί αυτή να αμφισβητηθεί, αποτυπώνει, φωτογραφικά, τη δυσπιστία και την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπό μου, εκ μέρους της Κυβέρνησης, που είχε τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, αναφορικά με την άσκηση της διακριτικής μου ευχέρειας να ορίζω την (πενταμελή) σύνθεση του τμήματος του οποίου είμαι Πρόεδρος.

Άραγε οι εκατοντάδες χιλιάδες αποφάσεις των τμημάτων του Αρείου Πάγου, που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν με τις πενταμελείς τους συνθέσεις και όχι από τις ολομέλειές τους δεν είναι θωρακισμένες και μπορεί να αμφισβητούνται;

Η δεύτερη προσθήκη, κατά την οποία το Α1 τμήμα του ΑΠ, μπορεί να ζητεί στοιχεία για την τεκμηρίωση της σχετικής του κρίσης, από τις κατά περίπτωση αρμόδιες ή άλλες αρχές ήταν εντελώς περιττή, αφού με την ήδη ισχύουσα από τον περασμένο Φεβρουάριο ρύθμιση το τμήμα ελέγχει και αυτεπαγγέλτως τη συνδρομή των προϋποθέσεων ανακήρυξης, Στο πλαίσιο, επομένως, της αυτεπάγγελτης έρευνάς του, από πού θα αντλούσε τα στοιχεία, για την τεκμηρίωση της κρίσης του; από τον μπακάλη της γειτονιάς;

Τέλος, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι ο υπουργός Εσωτερικών, προαναγγέλλοντας την τροπολογία σε εκπομπή της ΕΡΤ την Πέμπτη 06-04-2023, παρενέβη, ανεπίτρεπτα, ευθέως στην κρίση του Α1 τμήματος του ΑΠ, αφού δήλωσε, μεταξύ άλλων: “Δεν μπορεί να υπάρχει μια βαθιά αντίφαση, από τη μια μεριά το ποινικό τμήμα της δικαιοσύνης (σημ: ξέχασε να πει κατωτέρου του ΑΠ Δικαστηρίου) να τον καταδικάζει (τον Κασιδιάρη) ως αρχηγό εγκληματικής οργάνωσης και να έρχεται ένα άλλο τμήμα της δικαιοσύνης επίσης, το Α1 του Αρείου Πάγου, που λέει ότι είναι πολιτικός αρχηγός”.

Δηλαδή, ο ΥΠΕΣ, εμμέσως, πλην σαφώς υπέδειξε στους Δικαστές του Α1 τμήματος ποια θα πρέπει να είναι η κρίση τους, για το συγκεκριμένο θέμα».

Διαβαστε επισης