Θέμα αποζημίωσής τους, λόγω του κορονοϊού, θέτουν οι κατασκευαστικές εταιρίες που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους.
Αιτία, όπως υποστηρίζουν, η μείωση της κίνησης στους εθνικούς δρόμους, η κατάρρευση των εισπράξεων από τα διόδια, σε συνδυασμό με τους όρους που υπάρχουν στις συμβάσεις.
Ειδικά η απαγόρευση των μετακινήσεων την 25η Μαρτίου και κυρίως της εξόδου για το Πάσχα, προκαλεί τεράστια ζημιά στα ταμεία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια.
Μάλιστα, ζητούν αποζημίωση υπό τη μορφή ρευστού από το δημόσιο, και όχι χρονική επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης.
Το θέμα τέθηκε από τον πρόεδρο της Ιντρακάτ, Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha, υπενθύμισε τους όρους των συμβάσεων, ειδικά για τον «Μορέα» και τον «Ε65» που προβλέπουν αποζημιώσεις, όταν πέφτει η κίνηση στους δρόμους.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πτώση της κίνησης στα διόδια και το αν πρέπει να λάβουν αποζημιώσεις οι κατασκευαστικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα διόδια, ο κ. Κούτρας είπε χαρακτηριστικά: «Σίγουρα πρέπει να πάρουν αποζημίωση και σε όλες τις συμβάσεις από ότι ξέρω, υπάρχει ειδική ρήτρα για αποζημιώσεις. Άρα θα πρέπει να αποζημιωθούν για αυτά τα λεφτά που χάνουν με ευθύνη του δημοσίου και του κορονοϊού».
Πρόσθεσε ότι υπάρχει η διαδικασία μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης και προβλέπει πως αν τα έσοδα είναι λιγότερα από όσα προβλέπουν οι συμβάσεις, τότε θα πρέπει να αποζημιωθούν από το δημόσιο.
Η αποζημίωση θα μπορούσε να καλυφθεί μέσα από τη χρονική επιμήκυνση των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά ο κ. Κούτρας είπε πως δεν λύνεται το πρόβλημα με την επέκταση των συμβάσεων, επιμένοντας στην αποζημίωση.
Το αίτημα των κατασκευαστικών εταιρειών επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της εταιρείας «Νέα Οδός» η οποία σημειώνει ότι πράγματι οι αρχικές συμβάσεις προβλέπουν την επιδότηση των εταιρειών όταν ο κυκλοφοριακός φόρτος μειώνεται.
Το ζήτημα των αποζημιώσεων αποτελεί ένα πρόσθετο πονοκέφαλο για την κυβέρνηση, καθώς οι συνέπειες της πανδημίας στην οικονομία είναι δραματικές και διαρκώς ανακύπτουν και νέες ανάγκες χρηματοδότησης, όταν οι πόροι του προϋπολογισμού είναι δεδομένοι και περιορισμένοι.
Στο μεταξύ, την Μ. Τετάρτη, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους επικεφαλής των πέντε μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του γ.γ. Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη και του λοιμωξιολόγου Σωτήρη Τσιόδρα.
Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κώστας Μιτζάλης, ο διευθύνων Σύμβουλος της Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Πέτρος Σουρέτης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ενώ στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο Σωτήρης Τσιόδρας.
Η τηλεδιάσκεψη είχε ως θέμα την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας την επόμενη ημέρα της πανδημίας του κορονοϊού και τη συμβολή των υποδομών ως έναν από τους κινητήριους μοχλούς της.
Ωστόσο, δεν έγινε γνωστό εάν, οι κατασκευαστές, έθεσαν το ζήτημα των αποζημιώσεων.