Πολιτική

Αποστολάκης: Υποχρέωση της πολιτείας να διαφυλάξει το ιστορικό «Βέλος»


Επιτακτική ανάγκη να μεταφερθεί το «Βέλος» στο πλησιέστερο λιμάνι προκειμένου να προστατευθεί, αλλά και να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες εργασίες για να  αποκατασταθούν οι βλάβες που έχουν προκληθεί, τόνισε ο Ευάγγελος Αποστολάκης, βουλευτή Επικρατείας, τομεάρχης Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι είναι αναγκαίο να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες υπό τις οποίες το πλοίο για δεύτερη φορά βρέθηκε σε κίνδυνο. «Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διαφυλάξει το ιστορικό αυτό πλοίο, σύμβολο του αγώνα ενάντια στη δικτατορία και να μεριμνήσει για τη μεταφορά του στη θέση που ανήκει, δηλαδή στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης» ανέφερε.

Την ασφαλή επιστροφή του πλοίου- μουσείου «Βέλος» στην προβλεπόμενη θέση του, στο «Πάρκο ναυτικής παράδοσης» στο Π.Φάληρο, ζήτησε και ο Σύλλογος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών (Σ.Φ.Ε.Α.) 1967-1974 μετά το ρήγμα που υπέστη το πλοίο, λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων και της θαλασσοταραχής που επικρατεί στον θερμαϊκό από χθες το πρωί.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου, το ιστορικό πλοίο, που βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Νέα Παραλία από τον Σεπτέμβριο του 2019, κρατήθηκε όρθιο χάρη στη συνδρομή ρυμουλκού που έσπευσε σε βοήθειά του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής 'Αμυνας, γιατί εξακολουθεί να κωφεύει στα διαβήματά μας - και τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών - που προειδοποιούσαν ότι «η κατάσταση του πλοίου είναι ΑΚΡΩΣ ανησυχητική κι επισφαλής», καθώς ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code κι επιπλέον γιατί σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι επισφαλής γιατί δεν συνιστά ασφαλές λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτός στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών που χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές είναι καταστροφικές».

Διαβαστε επισης