Οικονομία

Aποπληθωρισμός για 45ο συνεχόμενο μήνα


Σε κατάσταση αποπληθωρισμού για 45ο συνεχόμενο μήνα διατηρήθηκε η ελληνική οικονομία το Νοέμβριο, με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή να υποχωρεί στο 0,9%, έναντι πτώσης 0,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2015.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης κατά τον Νοέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2016, παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι μείωσης 0,8%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2015 - Νοεμβρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2014 - Νοεμβρίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 1,9%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Η σύγκριση Οκτωβρίου-Νοεμβρίου

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,2% τον μήνα Νοέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

Από τις μειώσεις των δεικτών:

• Κατά 0,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα.

• Κατά 11,1% της ουάδαςΈνδυση και υπόδηση, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

• Κατά 0,2% της ομάδας Στέναση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

• Κατά 1,3% της ομάδας Διαρκή αναθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

• Κατά 0,8% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• Κατά 0,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

• Κατά 0,9% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα προσωπικά είδη.

I. Σύγκριση Νοεμβρίου 2016 με Νοέμβριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον μήνα Νοέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

• Κατά 2,0% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ψωμί και δημητριακά, νωπά λαχανικά και στα νωπά φρούτα.

• Κατά 4,1% της οιτάδατ Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• Κατά 2,9% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.

• Κατά 0,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτου και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• Κατά 1,7% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.

• Κατά 1,0% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Κατά 2,0% της ομάδας Άλλα αναθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

• Κατά 1,3% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• Κατά 0,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης και στα στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στον ηλεκτρισμό.

• Κατά 0,7% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• Κατά 1,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία.