Πολιτική

Από μία κλωστή κρέμεται η εργατική ειρήνη στα αεροδρόμια


 Από μία κλωστή κρέμεται η εργατική ειρήνη στα αεροδρόμια καθώς παραμένει άγνωστο αν σήμερα οι εταιρείες Swissport Cyprus και LGS Handling, οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες εδάφους στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, θα καταβάλουν ή όχι «κουτσουρεμένους» τους μισθούς του προσωπικού.

Κατά τις χθεσινές έκτακτες γενικές συνελεύσεις των εργαζομένων στις δύο εταιρείες εξουσιοδότησαν τις συντεχνίες τους ΣΕΚ, ΠΕΟ και ΔΕΟΚ να προχωρήσουν χωρίς άλλη προειδοποίηση σε παράλυση των αεροδρομίων, αν οι εταιρείες αποκόψουν από το μισθό τους την αναπροσαρμογή της ΑΤΑ, λόγω του αποπληθωρισμού, που αντιστοιχεί με 4.8%.

Οι μισθοί στους 850 υπαλλήλους των δύο εταιρειών θα καταβληθούν σήμερα, χωρίς οι εταιρείες να δώσουν μέχρι αργά χθες το βράδυ, οποιεσδήποτε ενδείξεις για τις προθέσεις τους.

Οι πληροφορίες που διαρρέουν από το υπουργείο εργασίας αναφέρουν ότι η κ. Αιμιλιανίδου υπέδειξε προς τις δύο εταιρείες να αποφύγουν ακραίες αποφάσεις, από τη στιγμή που η εργατική διαφορά βρίσκεται ακόμη ενώπιον του υπουργείου εργασίας.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι απέρριψαν χθες την εισήγηση της υπουργού εργασίας την οποία υπέβαλε προς τις συντεχνίες και την LGS Handling κατά την προψεσινή μαραθώνια παρέμβαση της και η οποία προέβλεπε απομόνωση της ΑΤΑ από την ανανέωση της συλλογικής σύμβασης, ώστε να αποτελέσει από μόνη της αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, με στόχο την εξεύρεση κοινά αποδεχτής διευθέτησης.

Την ίδια ώρα όμως, οι εργαζόμενοι αποδέχτηκαν δεύτερη εισήγηση της υπουργού εργασίας για έναρξη εντατικού διαλόγου με τη διεύθυνση της Swissport Cyprus με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων μέχρι τέλος Ιουνίου.

Ο γγ της ομοσπονδίας ιδιωτικών υπαλλήλων της ΣΕΚ Ελισσαίος Μιχαήλ, δήλωσε στη StockWatch ότι η απόφαση των γενικών συνελεύσεων των εργαζομένων είναι ξεκάθαρη σε ότι αφορά την αντίδραση που θα προκληθεί αν υπάρξουν αποκοπές από τους μισθούς τους.

«Εκτιμώ ότι οι εταιρείες δεν θα πάρουν ακραίες αποφάσεις για να δοθεί χρόνος στο υπουργείο εργασίας και σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, για να γεφυρωθεί το χάσμα των διαφορών και να αποτραπεί μία δυναμική κινητοποίηση στα αεροδρόμια σε μία ευαίσθητη περίοδο για τον τουρισμό», παρατήρησε ο κ. Ελισσαίος.

Όπως αναφέερει το Stockwatch, οι εταιρείες και οι συντεχνίες είχαν συμφωνήσει μετά τα γεγονότα του Μαρτίου του 2013 να γίνουν αποκοπές στους μισθούς των υπαλλήλων, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δύο χρόνια αργότερα επανήλθαν οι μισθοί του προσωπικού στο πλαίσιο της ανανέωσης της συλλογικής σύμβασης.

Η εργοδοτική πλευρά έθεσε θέμα μείωσης των μισθών λόγω του συνεχιζόμενου αποπληθωρισμού καθώς οι συλλογικές συμβάσεις προβλέπουν αναπροσαρμογή της ΑΤΑ, με βάση τον πληθωρισμό.

Οι συντεχνίες επικαλούμενες σχετική συμφωνία που επιτεύχθηκε σε ψηλό επίπεδο μεταξύ των κοινωνιών εταίρων για παγοποίηση της ΑΤΑ στον ιδιωτικό τομέα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2016, κάλεσαν τις δύο εταιρείες να σεβαστούν τη συμφωνία και να αποφύγουν αποκοπές μισθών, λόγω του αποπληθωρισμού.

Οι δύο εταιρείες απασχολούν συνολικά 850 υπαλλήλους, κάποιοι εκ των οποίων (περίπου 30%) προήλθαν από το τμήμα πολιτικής αεροπορίας μετά την ανάληψη της διαχείρισης των δύο αεροδρομίων από τη Hermes Airport.