Πολιτική

Απίστευτο: Δώρο 2 εκατ. ευρώ στα κανάλια, το πρώτο μέτρο της κυβέρνησης για τον κορονοϊό!


Την ώρα που η πανδημία έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, αντί η κυβέρνηση να λάβει μέτρα ανάσχεσης της μετάδοσης του κορονοϊού, αποφάσισε να επιχορηγήσει τα τηλεοπτικά κανάλια με ποσό των 2 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για τη 2η «λίστα Πέτσα», η οποία αυτή τη φορά έχει αποδέκτη μόνο την τηλεόραση, αλλά το οξύμωρο είναι ότι δρομολογείται τη στιγμή της έξαρσης της πανδημίας, με τα κρούσματα να έχουν ξεπεράσει τα 1.500 ημερησίως, τις εντατικές να γεμίζουν και τους νεκρούς να αυξάνονται δραματικά.

Ωστόσο οι κυβερνητικές προτεραιότητες είναι άλλες, καθώς με την κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη και του υπουργού παρά τον πρωθυπουργό, Στέλιου Πέτσα ενεργοποιείται η διάταξη του νόμου ν. 4728/2020, για τη νέα διαφημιστική καμπάνια για τον κορονοϊό.
Στο σκεπτικό λήψης της υπ. Αρ. 840/27/10/2020, η οποία υπογράφηκε την Τρίτη και δημοσιεύτηκε αυθημερόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναφέρεται μεταξύ άλλων:

  • Το γεγονός ότι η πρωτοφανούς μεγέθους τρέχουσα υγειονομική κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, που την παρούσα χρονική στιγμή βρίσκεται σε έξαρση, συνιστά εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη κατάσταση.
  • Η διαπίστωση, κατά την παρούσα χρονική στιγμή, σημαντικής αύξησης των κρουσμάτων και του αριθμού των ασθενών με τη νόσο του κορωνοϊού COVID-19 που χρήζουν ιατρικής περίθαλψης, που συνεπάγεται επιβάρυνση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, λαμβανομένων υπόψη των τρεχουσών επιδημιολογικών δεδομένων.
  • Η κατεπείγουσα ανάγκη οργανωμένης και στοχευμένης ενημέρωσης του κοινού για θέματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και αποτροπής της διασποράς του κορονοϊού COVID-19 και άμεσης λήψης μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορονοϊού COVID - 19, στο πλαίσιο της προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια θα ανατεθεί με συνοπτικές κατεπείγουσες διαδικασίες σε εταιρεία «υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης εγνωσμένου κύρους» που δραστηριοποιείται στη σχετική αγορά, για την «άμεση διενέργεια εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών για την αποφυγή εφησυχασμού και την εμπέδωση των ατομικών και συλλογικών μέτρων πρόληψης που πρέπει να λαμβάνονται».

Η εταιρεία αυτή θα αναλάβει και τη διανομή του ποσού στα ιδιωτικά κανάλια και στην ΕΡΤ, ανάλογα με την θεαματικότητα, όπως αναφέρει η απόφαση.

Επιχειρηματολογεί υπέρ της αποκλειστικής επιλογής της διαφήμισης μόνο μέσω των καναλιών, θεωρώντας ότι «η τηλεόραση αποτελεί διαχρονικά το μέσο ενημέρωσης με τη μεγαλύτερη διείσδυση σε όλες τις ηλιακές ομάδες και κυρίως στους μεγαλύτερους σε ηλικία πολίτες που αποτελούν την κατεξοχήν ηλιακή ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας από την πανδημία του κορωνοϊού».

Η νέα «εκστρατεία»

Η νέα εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης αφορά στη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)» και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου («Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης») κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά. Η εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας περιλαμβάνει:

Α) το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τη μετάδοση τηλεοπτικών μηνυμάτων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί υπεργολάβος επιλογής του αναδόχου.
Β) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τον τρόπο, τη θέση προβολής, το ή τα «κοινά -στόχο» της συγκεκριμένης εκστρατείας ή του συγκεκριμένου μηνύματος (ιδίως ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες και διαφορετικά ηλικιακά κοινά) και τη συχνότητα μετάδοσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Γ) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, και την υλοποίηση του περιεχομένου της πρότασης της περ. Β) ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.

Τα μηνύματα της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης μεταδίδονται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σύμφωνα με την υποβληθείσα από τον ανάδοχο πρόταση που θα περιλαμβάνει τον τρόπο, τη θέση προβολής και τη συχνότητα μετάδοσης και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

Η ανάθεση της παροχής των υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε ανάδοχο θα πραγματοποιηθεί από την Προεδρία της Κυβέρνησης κατ' εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών.

Η Προεδρία της Κυβέρνησης ως αναθέτουσα αρχή θα απευθύνει πρόσκληση σε διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σε τρεις τουλάχιστον οικονομικούς φορείς εγνωσμένου κύρους - εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες διαφήμισης και επικοινωνίας για την υποβολή προσφοράς.

Η σύμβαση θα ανατεθεί με κριτήριο αξιολόγησης της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς βάσει μόνο τιμής προσφοράς.

Η αξιολόγηση των προσφορών που θα υποβληθούν θα γίνει από ειδική επιτροπή αξιολόγησης που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται έως την 10η Δεκεμβρίου 2020, με έναρξη ισχύος από την ημερομηνία υπογραφής της.

Το κόστος της Εκστρατείας

Συνολικά το εγχείρημα θα κοστίσει στον προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και την αμοιβή της εταιρείας που θα αναλάβει τη μοιρασιά στα κανάλια. Σύμφωνα με την απόφαση:

  • Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 120.000 ευρώ, πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%, ποσού 28.800 ευρώ, ήτοι συνολικά 148.800 ευρώ.
  • Η προϋπολογισθείσα δαπάνη προς κατανομή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανέρχεται έως το ποσό των 1.492.903,22 ευρώ, πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%, ποσού 358.296,78 ευρώ ήτοι συνολικά 1.851.200 ευρώ.
  • Η συνολική δαπάνη για την εφαρμογή της παρούσας και τη διενέργεια της παρούσας εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης δεν θα υπερβεί το συνολικό ποσό των 2.000.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α. και καλύπτεται με έκτακτη οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
     
Διαβαστε επισης