Απέκλεισε το ενδεχόμενο απεργιών κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων ο Υπουργός Παιδείας και υπερασπίστηκε τις αλλαγές στο ολοήμερο σχολείο και στο μάθημα των Θρησκευτικών. «Δεν υπάρχουν κενά τον Μάιο» τόνισε ο Υπουργός Παιδείας μιλώντας στον ΑΝΤ1, την ώρα που οι εκπαιδευτικοί απειλούν με απεργία διαρκείας κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων. «Δεν υπάρχει ενδεχόμενο για απεργία διαρκείας, αλλά κλίμα υπονόμευσης των εξετάσεων» είπε ο Νίκος Φίλης αναφορικά με δημοσίευμα που θέλει τους εκπαιδευτικούς να απεργούν κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων.
«Υπάρχει και έχει ανακοινωθεί μία διαδικασία για την καταβολή του φοιτητικού επιδόματος» απάντησε, ερωτηθείς αν θα καταβληθούν τα επιδόματα, ενώ διαβεβαίωσε ότι, δεν υπάρχει πρόβλεψη να κοπεί το φοιτητικό επίδομα.
«Για πρώτη φορά ιδρύουμε ένα ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο σε όλη τη χώρα. Δηλαδή, όλα τα παιδιά και όχι συγκεκριμένα όπως συνέβαινε πριν», είπε περιγράφοντας τα μαθήματα που «θα εμπλουτίσουν το δημόσιο σχολείο», όπως ξένες γλώσσες και θεατρική αγωγή, ενώ υποστηρίζοντας την αλλαγή, επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν ότι, «δεν κάνει καλό στα παιδιά να μένουν επτά ώρες σε αίθουσες που συχνά δεν είναι λειτουργικές». Επιπλέον, σημείωσε ότι, μόλις 50.000 από τους 600.000 μαθητές πηγαίνουν στο ολοήμερο σχολείο.
Σχετικά με τα κριτήρια για την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο σχολείο, είπε αυτά δεν αλλάζουν, καθώς και ότι, «όλες οι ευαίσθητες κατηγορίες παιδιών θα ικανοποιηθούν».
«Το ολοήμερο σχολείο δεν θα καταργηθεί, θα εμπλουτιστεί» τόνισε, διευκρινίζοντας ότι, «δεν θα αλλάξει τίποτα στο ολοήμερο σχολείο».
Στην περίπτωση που δεν συμπληρώνεται ο απαραίτητος αριθμός παιδιών για να γίνει μάθημα στα νηπιαγωγεία, ο Ν.Φίλης ξεκαθάρισε ότι, «μειώνεται ο ελάχιστος αριθμός των παιδιών» , δίνοντας παραδείγματα, όπως ότι, «από 7 το μίνιμουμ πάει στα 5». Θέλουμε να έρθουν στο σχολείο και τα προνήπια.
Σχετικά με το ζήτημα που έχει προκύψει με το μάθημα των Θρησκευτικών, διευκρίνισε ότι, «το μάθημα δεν καταργείται, αλλά αλλάζει, αναμορφώνεται», περιγράφοντας ότι, στο μάθημα θα δοθεί βάρος στο πολιτιστικό κομμάτι του χριστιανισμού, αλλά και στο «άνοιγμα» σε άλλες θρησκείες.