TECHin

Απάτες στον κυβερνοχώρο: Τι πρέπει να προσέξετε


Την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (https://www.hba.gr/News/Details/1509), στο αναθεωρημένο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, έχουν προστεθεί οι τέσσερις ακόλουθοι μέθοδοι:

  • απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης
  • ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας
  •  κλοπές στοιχείων ταυτότητας
  •  απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)

Στο ενημερωτικό υλικό εμπεριέχονται και οι ακόλουθες «μορφές» διαδικτυακής απάτης
•απάτη του CEO (CEO Fraud),
•απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
•απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
•απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
•απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
•κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
•απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
•απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),
προστέθηκαν και οι ακόλουθες:
•απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
•ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
•κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
•απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Διαβαστε επισης