Λίγο μετά τη γέννησή του στο Νότιο Μπρονξ στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το hip-hop «εξερράγη» σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Σήμερα, περίπου 40 χρόνια μετά, αντιμετωπίζεται με τη σοβαρότητα που του ταιριάζει και είναι πλέον αντικείμενο ακαδημαϊκών σπουδών. Αυτή η εξέλιξη πουθενά δεν είναι τόσο εμφανής όσο στο περίφημο πανεπιστήμιο Cornell University, το οποίο στεγάζει μια από τις μεγαλύτερες συλλογές αυτού του είδους μουσικής.
Η βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου προσφέρει στέγη σε περίπου 50.000 τεκμήρια που καταγράφουν την ιστορία της rap και του hip-hop, εστιάζοντας στα πρώτα χρόνια διαμόρφωσης του μουσικού ιδιώματος στη Νέα Υόρκη.
Το αρχείο ξεκίνησε με την προσωπική συλλογή του Johan Kulenberg, πρώην στελέχους της δισκογραφικής βιομηχανίας, ο οποίος είχε συγκεντρώσει έναν θησαυρό από βινύλια, μαγνητοταινίες, φωτογραφίες, μπροσούρες για πάρτι, αποκόμματα από περιοδικά και άλλα. Όλα από την περίοδο 1977-1985.
Σε αυτά προστέθηκαν σπάνιες φωτογραφίες από δρόμους του Μπρονξ, που τράβηξαν οι πρώτοι hip-hop φωτογράφοι σαν τον Joe Conzo Jr. Αλλά και πρωτότυπα σχέδια και φωτογραφίες της δουλειάς του «γκραφιτά» Richie «SEEN» Mirando. Και η θρυλική συλλογή LP, του πρωτοπόρου hip-hop ντιτζέι Africa Bambaata, ο οποίος δίδαξε στο Cornell.
Προσφάτως, η Cornell Hip Hop Collection εμπλουτίστηκε με το αρχείο του Bill Adler, πρώην υπευθύνου δημοσίων σχέσεων στην Def Jam Records, δισκογραφική εταιρεία υπεύθυνη για την εμπορική εκτόξευση κάποιων από τους πρώτους αστέρες της hip-hop, όπως οι LL Coοl J, Queen Latifah και Public Enemy.
Αυτή η συλλογή ακολουθεί την πορεία του hip-hop από τους δρόμους στα στούντιο ηχογράφησης και από τις συνοικίες της Νέας Υόρκης στις πόλεις όλου του κόσμου.
Τη Hip Hop Collection βρίσκει ο ενδιαφερόμενος στο Τμήμα Σπάνιων και Χειρόγραφων Συλλογών στο Level 2B της Carl A. Kroch Library (στην οποία η πρόσβαση είναι εφικτή μέσω της Olin Library).
Η επίσκεψη γίνεται κατόπιν ραντεβού και αφού ο ενδιαφερόμενος ζητήσει συγκεκριμένα τεκμήρια τα οποία θα βρει στον ιστότοπο της βιβλιοθήκης.
Ας παρηγορούνται όμως και όσοι δεν θα μπορέσουν να την επισκεφτούν, καθώς μεγάλο μέρος της συλλογής έχει ψηφιοποιηθεί και η πρόσβαση σε αυτό είναι ελεύθερη στο Διαδίκτυο.