Γρηγορότερα έτρεξε ο ελληνικός μεταποιητικός τομέας, όπως δείχνουν τα στοιχεία της PMI για τον Φεβρουάριο , εξαιτίας της ταχύτερης αύξησης σε παραγωγή και νέες παραγγελίες.
Συγκεκριμένα, ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε εξίσου από την ταχύτερη αύξηση των νέων εργασιών από το εξωτερικό που έχει καταγραφεί σε διάστημα περίπου 13 ετών. Κατ’ αναλογία με την ισχυρότερη ζήτηση των πελατών, οι προοπτικές σχετικά με την παραγωγή ενισχύθηκαν πετυχαίνοντας νέο υψηλό στην ιστορία της έρευνας.
Παράλληλα, οι μεγαλύτερες απαιτήσεις παραγωγής είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω έντονη αύξηση του αριθμού προσωπικού.
Την ίδια ώρα, οι πιέσεις κόστους εξασθένησαν στα μέσα του πρώτου τριμήνου, καθώς οι τιμές εισροών αυξήθηκαν οριακά. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ζήτηση επέτρεψε στις εταιρείες να μετακυλήσουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες τους.
Ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index – PMI) –ένας σύνθετος δείκτης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά την απόδοση της μεταποιητικής οικονομίας– έκλεισε στις 56.2 μονάδες τον Φεβρουάριο, τιμή υψηλότερη από τις 54.4 μονάδες του Ιανουαρίου.
Ο κύριος δείκτης κατέγραψε την υψηλότερη τιμή από τον περασμένο Απρίλιο και υπέδειξε ισχυρή βελτίωση της υγείας του μεταποιητικού τομέα στην Ελλάδα. Η συνολική ανάπτυξη ενισχύθηκε από την ταχύτερη αύξηση της παραγωγής που έχει καταγραφεί σε διάστημα δέκα μηνών.
Η απότομη άνοδος της παραγωγής συνδέθηκε γενικότερα με την έντονη ζήτηση από τους πελάτες του εξωτερικού και του εσωτερικού.
Η αύξηση των νέων παραγγελιών κινήθηκε ανοδικά τον Φεβρουάριο, καθώς οι εταιρείες υπέδειξαν ότι οι ευνοϊκότερες συνθήκες ζήτησης και η αναγνώριση της ποιότητας των προϊόντων από τους πελάτες υποστήριξαν την αύξηση.
Με τη δριμύτερη αύξηση του συνόλου των πωλήσεων, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών αυξήθηκαν με τον εντονότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Μάρτιο του 2007.
Αξίζει να σημειωθεί πως ανεπιβεβαίωτα στοιχεία υπέδειξαν ότι η αύξηση συνδέθηκε με την απόκτηση νέων πελατών και τον μεγαλύτερο αριθμό των πελατών που επέστρεψαν. Σύμφωνα με αναφορές, η δριμύτερη αύξηση των νέων εργασιών οδήγησε τις προσδοκίες σχετικά με την παραγωγή σε υψηλότερα επίπεδα στα μέσα του πρώτου τριμήνου του έτους.
Οι εταιρείες ανέφεραν επίσης βελτίωση των χρηματοοικονομικών συνθηκών, καθώς ο βαθμός αισιοδοξίας άγγιξε τον υψηλότερο που έχει καταγραφεί από τότε που ο δείκτης μελλοντικών προοπτικών προστέθηκε στην έρευνα, τον Ιούλιο του 2012. Η περαιτέρω αναμενόμενη αύξηση της παραγωγής είχε επίσης ως αποτέλεσμα την αύξηση του εργατικού δυναμικού στον ελληνικό μεταποιητικό τομέα.
Ο ρυθμός δημιουργίας θέσεων εργασίας ήταν ο δεύτερος ταχύτερος στην ιστορία της έρευνας, καθώς οι εταιρείες διεύρυναν την παραγωγική τους ικανότητα στην προσπάθειά τους να μειώσουν τον όγκο αδιεκπεραίωτων εργασιών. Παρά τις αυξανόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού παγκοσμίως μετά την εμφάνιση του κορονοϊού στην Κίνα, οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν βραδύτερη αύξηση των τιμών εισροών.
Η ασθενέστερη αύξηση των τιμών εισροών συνδέθηκε με τις βραδύτερες αυξήσεις του κόστους βασικών προϊόντων. Οι εταιρείες ήταν σε θέση να μεταβιβάσουν μεγάλος μέρος της αύξησης των τιμών αγορών στους πελάτες, λόγω των συνθηκών εντονότερης ζήτησης. Εν τω μεταξύ, οι ελλείψεις σε προμήθειες οδήγησαν σε εκ νέου επιδείνωση της απόδοσης των προμηθευτών τον Φεβρουάριο, καθώς οι χρόνοι παράδοσης προμηθειών επιμηκύνθηκαν σημαντικά.
Οι κατασκευαστές εξακολούθησαν να αυξάνουν την αγοραστική τους δραστηριότητα κατ’ αναλογία με την ταχύτερη αύξηση των νεών εργασιών. Οι παραγωγοί αγαθών κατέβαλαν επίσης μεγαλύτερες προσπάθειες να αυξήσουν τα αποθέματα προμηθειών, ενώ τα αποθέματα ετοίμων προϊόντων μειώθηκαν καθώς οι εταιρείες χρησιμοποίησαν τα υπάρχοντα αποθέματα για τη συμπλήρωση της παραγωγής.