Επιχειρήσεις

«Ανεβαίνει επίπεδο» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Η στρατηγική και οι επιδόσεις


Ξεκίνησε από τις κατασκευές, επεκτάθηκε στα έργα ΣΔΙΤ και στην ενέργεια, γιγαντώθηκε και τώρα εξελίσσεται σε πολυσχιδή όμιλο υποδομών, που φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σ' αυτόν τον τομέα, στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει ήδη ηγετική θέση στον τομέα κατασκευής-διαχείρισης και εκμετάλλευσης έργων υποδομής, όπου θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του, με τη σταδιακή ένταξη στο χαρτοφυλάκιο του της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού, της μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή και άλλων που έργων που βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίηση.

Η πώληση του 36,59% της "ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή" στην Masdar του Αμπου Ντάμπι θα προσθέσει 864 εκατ. ευρώ στα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου που θα προσεγγίσουν τα 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα θα αφαιρεθούν από τον ενοποιημένο ισολογισμό δανειακές υποχρεώσεις 1,1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν στην πωλούμενη εταιρία.

Οι μεταβολές αυτές θα ενισχύουν περαιτέρω την επενδυτική ισχύ του ομίλου, ο οποίος ετοιμάζεται να διεκδικήσει τη "μερίδα του λέοντος" σε έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού περίπου 8 δισ. που θα προκηρυχθούν την επόμενη 5ετία.

 Οι οικονομικές επιδόσεις

Παράλληλα με την επέκταση των εργασιών και την αύξηση των συμμετοχών σε μεγάλα έργα υποδομών, αναμένεται σημαντική αύξηση της κερδοφορίας τα επόμενα χρόνια. Ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις προβλέπονται και για την τρέχουσα χρήση, βασιζόμενες στα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου. Παράλληλα αναμένεται να διατηρηθούν τα υγιή επίπεδα κερδοφορίας στον κατασκευαστικό τομέα και στον τομέα συμβατικής ενέργειας.

 Τα καθαρά κέρδη των μετόχων του Ομίλου προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα σημείωσαν αύξηση 20,1% κατά το Α’ εξάμηνο και ανήλθαν σε 65,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 54,9 εκατ. προήλθαν από συνεχιζόμενες δραστηριότητες.

Η λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA) αυξήθηκε κατά 7,5% στα € 269,1 εκατ. (εκ των οποίων 172,2 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες).

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 5,6%, κυρίως λόγω της χαμηλότερης συμβολής του τομέα θερμικής ενέργειας. Διαμορφώθηκαν σε 1,51 δισ. ευρώ (εκ των οποίων € 1.362,8 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες), έναντι € 1.604,3 εκατ. πέρυσι.

Ομως, παρά τη μικρή κάμψη του κύκλου εργασιών- το περιθώριο κέρδους EBITDA του κατασκευαστικού τομέα διαμορφώθηκε σε 10,4% από 8,3% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

Στον τομέα των Παραχωρήσεων το περιθώριο κέρδους EBITDA υποχώρησε στο 60,1% από 71,1%, ωστόσο σε επίπεδο περιθωρίου EBIT βελτιώθηκε οριακά στο 35,4% από 34,1% το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024.

Τα νέα έργα

Ο όμιλος προσβλέπει τώρα στα πρόσθετα μεγάλα έσοδα που θα αποκομίσει από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και στην ωρίμανση των υπό εκτέλεση έργων.

Η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου έχι προχωρήσει στο 36%, ενώ στην ανάπλαση του Ελληνικού συνεχίζονται εντατικά οι προκαταρτικές εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα (IRC).

Διαβαστε επισης