Χρηστικά

Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2019


Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας δρομολογεί η κυβέρνηση για το 2019.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο υφυπουργός Μεταφορών Νικόλαος Μαυραγάνης, ανέφερε ότι η εισήγηση από το υπουργείο Μεταφορών είναι η αναλογικοποίηση με την αξία του αυτοκινήτου "και βεβαίως να λαμβάνονται υπόψη και τα περιβαλλοντικά κριτήρια".

Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου και όχι με βάση τον κυβισμό όπως συμβαίνει στις τελευταίες δεκαετίες.

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, τα αυξηθούν τα τέλη για τα ακριβά οχήματα και θα μειωθούν για τα φθηνότερα. Σήμερα ένα αυτοκίνητο π.χ. 1.600 κ.ε. που κοστίζει 15.000 ευρώ, βαρύνεται με τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με ένα αυτοκίνητο ίδιου κυβισμού το οποίο όμως κοστίζει 30.000 ευρώ.

Με το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών, το αυτοκίνητο των 15.000 ευρώ, θα βαρύνεται με χαμηλότερα τέλη σε σχέση με το αυτοκίνητο ίδιου κυβισμού, που κοστίζει 30.000 ευρώ.

Ο κ. Μαυραγάνης είπε ότι το νέο σύστημα πιθανότατα θα εφαρμοστεί από το 2019.

Ερωτηθείς για το αν τα τέλη κυκλοφορίας θα συνδεθούν με την κατάσταση των δρόμων ο κ. Μαυραγάνης απάντησε ότι "το οδικό δίκτυο έχει βελτιωθεί σημαντικά, όχι όμως και στους επαρχιακούς δρόμους", ενώ επέρριψε στην τοπική αυτοδιοίκηση τη συντήρησή τους. "Χρηματοδοτούνται οι δήμοι για να κάνουν τοπικά έργα, κι εκείνοι πρέπει να σχεδιάσουν πού θα τα διαθέσουν. Κάθε χρόνο δίνουμε χρήματα για οδικά έργα", τόνισε.

Για τα αχρηστευμένα οχήματα, κάλεσε όσους διαθέτουν κάποιο να το δηλώσουν, σημειώνοντας πως "τα χρέη μετά το 2004 έχουν διαγραφεί". Δυστυχώς, όπως είπε, οι μοτοσικλέτες εξαιρούνται, λόγω του ότι οι μηχανές δεν υποχρεούνται σε απόσυρση, όπως τα αυτοκίνητα.

Για την επιστροφή πινακίδων είπε πως " μετά τους πέντε μήνες πληρώνεις ανά μήνα", χαρακτηρίζοντας το μέτρο "εισπρακτικό".

Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα και στα πρόστιμα που από σήμερα θα αντιμετωπίσουν οι παραβάτες, είπε πως "τους ξέρει το σύστημα" και συγκρίνοντας τα 420.000 και πλέον ανασφάλιστα με τον περσινό αριθμό των 1.200.000 ανασφάλιστων οχημάτων, έκανε λόγο για πρόοδο. Ωστόσο, πρόσθεσε πως "δεν πρέπει να υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα".

"Με τη διασταύρωση των στοιχείων που κάναμε, έχουμε εξαλείψει τις πιθανότητες κάποιο όχημα να φαίνεται ανασφάλιστο, όμως στην πραγματικότητα να μην υπάρχει", συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τα τέλη που καλούνται να πληρώσουν όσοι τους έχει κλαπεί το όχημα, κάλεσε τους παθόντες να προσκομίσουν στο υπουργείο Μεταφορών ή στην ΕΛ.ΑΣ. το σημείωμα που είχαν από την ΕΛ.ΑΣ., όταν σημειώθηκε η κλοπή, διευκρινίζοντας πως αυτό ισχύει μόνο για τα οχήματα που εκλάπησαν πριν από το 2008, καθώς από εκεί και έπειτα "υπάρχουν τα δεδομένα".

Για τα αχρηστευμένα, κάλεσε όσους διαθέτουν κάποιο να το δηλώσουν, σημειώνοντας πως "τα χρέη μετά το 2004 έχουν διαγραφεί". Δυστυχώς, όπως είπε, οι μοτοσικλέτες εξαιρούνται, λόγω του ότι οι μηχανές δεν υποχρεούνται σε απόσυρση, όπως τα αυτοκίνητα.

Για την επιστροφή πινακίδων είπε πως " μετά τους πέντε μήνες πληρώνεις ανά μήνα", χαρακτηρίζοντας το μέτρο "εισπρακτικό".