Επιχειρήσεις

Ανασφάλιστο το 14% των οχημάτων: Το δημόσιο στερείται 100 εκατ. έσοδα


Την δυσμενή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου αναφορικά με την ασφάλιση των οχημάτων περιγράφει η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος Μαργαρίτα Αντωνάκη σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ, καθώς περί το 13% με 14% αυτών είναι ανασφάλιστο!  «Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, αν κάποιος δεν μπορεί να ασφαλίσει το όχημά του, θα πρέπει να καταθέσει τις πινακίδες του», υπογραμμίζει .Τα ανασφάλιστα στερούν από τα δημόσια ταμεία περί τα 100 εκατομμύρια έσοδα από φόρους, σημαντικά έσοδα από τις ασφαλιστικές, επίσης αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα καθώς δύνανται να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες ζημιές μέχρι και να χαθούν περιουσίες επειδή ο οδηγός του οχήματος αποφεύγει να καταβάλλει ένα ποσό της τάξης των 120-150 ευρώ το εξάμηνο ανάλογα με τις καλύψεις που θα αγοράσει.

της Ελενας Ερμείδου

Στη Ελλάδα κυκλοφορεί ανασφάλιστο, περίπου το 13% - 14% των οχημάτων, όπως αναφέρει η ίδια. «Σίγουρα μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα που μας απειλούν καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους», προσθέτει και σημειώνει ότι η οικονομική κρίση είναι σίγουρα ένας παράγοντας που επηρεάζει τις επιλογές των πολιτών σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλισή τους, αλλά παράλληλα εντείνει και τον ανταγωνισμό των ασφαλιστικών εταιριών, που ππροκειμένου να ανταποκριθούν στην τρέχουσα δύσκολη οικονομική κατάσταση, οι ασφαλιστικές εταιρίες προσαρμόζουν τα προγράμματα και τις καλύψεις που προσφέρουν.

Η κ. Αντωνάκη αναφέρει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι έχει ολοκληρωθεί η προσαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων των ασφαλιστικών εταιριών και άμεσα αναμένεται η εφαρμογή της διαδικασίας ηλεκτρονικού ελέγχου της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων.

Η προσαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων των ασφαλιστικών έχει ολοκληρωθεί, από την πλευρά του επί μήνες το υπουργείο δηλώνει έτοιμο να υλοποιήσει τα σχέδια και να στείλει τα ειδοποιητήρια προς τους παραβάτες του νόμου.

Ωστόσο όπως όλα δείχνουν το σχέδιο έχει μπλοκάρει στα γρανάζια του υπουργείου. Τα πρόστιμα σύμφωνα με δηλώσεις των αρμοδίων θα αποστέλλονταν τέλη Σεπτεμβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου μέχρι που μπήκε το νέο έτος. Ο εντοπισμός των παρανόμων οδηγών οχημάτων αποτελεί μνημονιακή δέσμευση στερεί από το ελληνικό δημόσιο όπως έχει εντοπίσει το ΔΝΤ φόρους ύψους 70-100 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση και κάθε νέα καθυστέρηση επιβαρύνει το σύνολο των πολιτών με αντίμετρα που θα αναγκαστεί να πάρει η κυβέρνηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης. Σημαντική είναι η στέρηση εσόδων και στις ασφαλιστικές. 

Σε αριθμούς τα ανασφάλιστα σήμερα υπολογίζονται περί τα 800.000 με 1.000.000 οχήματα, συμπεριλαμβανομένου σύμφωνα με πηγές και των δημοσίων οχημάτων τα οποία δεν ασφαλίζονται με τις ζημιές να τις πληρώνει το κράτος.

Όπως έχει γράψει το Sofokleousin.gr σε προγενέστερα δημοσιεύματα ο νόμος 4261/2014 συνετέλεσε τα μέγιστα στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Αποσαφήνισε ότι η ασφάλιση ισχύει από την στιγμή που θα καταβληθεί το ασφάλιστρο βάζοντας τέλος στις ανανεώσεις συμβολαίων που δεν έχουν εξοφληθεί. Περεταίρω κατάργησε το ειδικό σήμα προσωρινής ασφάλισης καθώς και την βεβαίωση ασφάλισης, καθορίζοντας ως το μόνο αποδεικτικό το ασφαλιστήριο συμβόλαιο

Με αυτό τον τρόπο, ο νόμος έβαλε τέλος και στις πλαστογραφήσεις.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής Δημήτρη Ζορμπά τα ανασφάλιστα οχήματα εκτιμώνται στο 1 εκατομμύριο με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές να χάνουν τεράστια έσοδα.