Πολιτική

Ανακλήσεις τροφίμων από μολύνσεις: Αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης


Εκατομμύρια πλάκες σοκολάτας από 55 χώρες αποσύρει η Mars σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της, ύστερα από τον εντοπισμό πλαστικών σωματιδίων στο περιεχόμενο. Ο Christof Bentele, Head of Global Crisis Management Allianz Global Corporate & Specialty (ACGS), εξηγεί στο allianz.com το λόγο που οι ανακλήσεις τροφίμων διαρκώς αυξάνονται.

Μετάφραση απόδοση κειμένου: Ελενα Ερμείδου

- Τα ξένα σωματίδια αποτελούν λόγο για την ανάκληση των τροφίμων; 

Στην πραγματικότητα, ναι. Τα πλαστικά σωματίδια, ειδικά, είναι αυτά που δυσκολότερα ανιχνεύονται συγκριτικά με άλλες ύλες, όπως είναι τα μέταλλα, τα οποία εντοπίζονται με ανιχνευτές μετάλλων. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μόλυνση προκαλείται από τα πολύ μικρά αντικείμενα που διασπόνται κατά την παραγωγική διαδικασία και εισχωρούν στο τρόφιμο, μόλυνση μπορεί να προκληθεί από αντικείμενα που χρησιμοποιούνται κατά την διαδικασία πλύσης και τα οποία ρίπτονται τυχαία.

Ασχέτως, το πόσο μικρό είναι το αντικείμενο που εισχωρεί στο τρόφιμο ή το μολύνει, οι ευυπόληπτες εταιρείες θέλουν να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των καταναλωτών.Η εποπτεία ενισχύει την κατεύθυνση αυτή.

- Εκατομμύρια προϊόντα ανακαλούνται, ακόμα και, αν η μόλυνση αυτών είναι σε ελάχιστο βαθμό.

Δεδομένου, των διαδικασιών μαζικής παραγωγής, εκτεταμένες ανακλήσεις προϊόντων, δεν σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα είναι μολυσμένα, οι εκτεταμένες ανακλήσεις σημαίνουν υψηλή συγκέντρωση σωματιδίων κατά την παραγωγή. Τούτων λεχθέντων, η πιο συνετή προσέγγιση για ένα κατασκευαστή είναι να ανακαλέσει όποιο προϊόν, πιθανά, έχει προσβληθεί κατά την διαδικασία παραγωγής, ή έχει παραχθεί από ελαττωματική μηχανή.

- Πόσο συχνά συμβαίνει να ανακαλούνται προϊόντα τροφίμων;

Είδαμε πρόσφατα αύξηση διαδικασιών ανάκλησης προϊόντων τροφίμων και αναψυκτικών, σε περισσότερες από ότι συνέβαινε γεωγραφικές περιοχές. Αυτό συμβαίνει διότι οι εποπτεία της εφοδιαστικής αλυσίδας γίνεται όλο και ποιο αυστηρή σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των καταναλωτών αλλά και της ταχύτατης διάδοσης της είδησης στο κόσμο.

Ο αντίκτυπος της μόλυνσης των τροφίμων μπορεί να καταστρέψει μία επιχείρηση μία και το φαγητό ή τα αναψυκτικά κυρίως θεωρούνται προϊόν «συναισθήματος» και αναγνώρισης μίας επωνυμίας. Αν, κάτι γίνει λάθος, ο αντίκτυπος μπορεί να καταστρέψει την επωνυμία του προϊόντος και την φήμη μίας εταιρείας. Παρά ταύτα, αν η διαδικασία της ανάκλησης πραγματοποιηθεί με επαγγελματισμό, τότε οι επιπτώσεις μπορεί να περιοριστούν και στο καλύτερο σενάριο δύνανται να αυξηθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή.


- Πώς οι ασφαλιστικές μπορούν να επηρεάσουν;

Η ασφάλιση μολυσμένων τροφίμων παρέχει καλύψεις για το κόστος  ανάκλησης, απώλεια εσόδων και αποκατάσταση εσόδων, ύστερα από ατυχή συμβάντα ή κακόβουλα, αρνητική διαφήμιση που συνεπάγεται όταν στην πραγματικότητα το δεν γίνονταν.

Οι καλύψεις επίσης περιλαμβάνουν βοήθεια στην διαχείριση κρίσεων. 24ωρη εξυπηρέτηση, παγκοσμίως σε 7ήμερη βάση από εξειδικευμένη ομάδα πάνω σε θέματα τεχνικά, νομικά, ρυθμιστικά και επικοινωνίας όσον αφορά στην ανάκληση προϊόντος.