Οποια αύξηση στα τιμολόγια του ΑΔΜΗΕ από το 2019 και μετά (καθώς για φέτος αναμένεται οριακή μείωσή τους) συνιστά μια επιβάρυνση για τα νοικοκυριά που είναι κατά πολύ μικρότερη από το όφελος που θα προκύψει από την αντίστοιχη μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, επισημαίνει ο ΑΔΜΗΕ σχετικά με τις επενδύσεις για τη διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο.
Οι διασυνδέσεις, όπως αναφέρει, «οδηγούν στη δραστική μείωση των ΥΚΩ που επιβαρύνουν τους καταναλωτές όλης της χώρας (που ανέρχονται σήμερα σε 600 - 800 εκατ. ευρώ ετησίως) λόγω της μείωσης του κόστους της ηλεκτροπαραγωγής στα μη διασυνδεδεμένα νησιά και αλλάζουν ριζικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας όχι μόνο δια της παύσης λειτουργίας των συμβατικών σταθμών παραγωγής, αλλά και δια της αξιοποίησης του δυναμικού ΑΠΕ».
Ήδη με την πρώτη φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα, «έσβησαν» οι Σταθμοί Παραγωγής στη Σύρο και την Πάρο ενώ μέσα στον Απρίλιο θα ακολουθήσει και η Μύκονος, με όφελος που υπολογίζεται σε 80 εκατ. ευρώ. Επιπλέον ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των 215 εκατ. ευρώ θα επιφέρει η «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο, που προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2020.
Ο ΑΔΜΗΕ σημειώνει ακόμη ότι πέρα από την οικονομική διάσταση, υπάρχει και το ζήτημα των περιορισμών στις ώρες λειτουργίας των παλαιών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά που έχουν τεθεί για περιβαλοντικούς λόγους και εγκυμονούν οικονομικούς κινδύνους για τη χώρα.
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι ο σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ για τις διασυνδέσεις στηρίζεται στα πορίσματα των μελετών κόστους-οφέλους που εκπονούν οι κοινές ομάδες εργασίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και των Διαχειριστών των Δικτύων Μεταφοράς και Διανομής (ΑΔΜΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ) όπου αναλύονται όλες οι επιλογές για την ενεργειακή επάρκεια των νησιών και επιλέγεται η πιο συμφέρουσα οικονομικά για το σύνολο των καταναλωτών.