Το 1921 η Κοκό Σανέλ δημιούργησε ένα νέο άρωμα για γυναίκες. Ηταν η επιτομή του κλασικού αρώματος, το πασίγνωστο Chanel N° 5, το οποίο εκτίθεται από το 1959 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Το άρωμα της Coco Chanel ήταν μόνο ένα στοιχείο του ταλέντου της να ντύνει τις γυναίκες με λιτή πολυτέλεια. Με το Chanel N° 5 ξεκίνησε μια νέα εποχή στον κόσμο του αρώματος.
Κλασική έχει μείνει η απάντηση της Μέριλιν Μονρόε, όταν ο τότε αρχισυντάκτης του περιοδικού Marie Claire τη ρώτησε τι φοράει στο κρεβάτι: «Μόνο πέντε σταγόνες Chanel Nº 5», είπε η μεγάλη σταρ.
Τίποτα δεν θα μπορούσε να διαφημίσει καλύτερα το γαλλικό άρωμα από αυτή τη δήλωση. Αθελά της η ξανθιά καλλονή του Χόλυγουντ το έκανε παγκοσμίως δημοφιλές όχι μόνο στις γυναίκες, αλλά και τους άνδρες.
Ζήτημα αισθητικής
Όταν το άρωμά της ήταν έτοιμο η Σανέλ το διένειμε σε πελάτες και φίλους χωρίς να αποκαλύψει ότι δημιουργήθηκε με δική της πρωτοβουλία. Από το 1924 το Chanel N° 5 άρχισε να πωλείται σε πολλές χώρες παγκοσμίως
Η "Κοκό" Σανέλ (1883-1971) έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο σχεδιασμό του μπουκαλιού και στην αισθητική της συσκευασίας του προϊόντος. Ηθελε να εκφράζει το σύγχρονο πνεύμα της εποχής της. Ο σχεδιασμός του μπουκαλιού τελειοποιήθηκε το 1924: Απλό, τετράγωνο με λεία επιφάνεια. Μόνο το μέγεθος του πώματος άλλαξε πολλές φορές από τότε.
Ο πασίγνωστος καλλιτέχνης του κινήματος της Pop Art Άντι Γουόρχολ απαθανάτισε το διάσημο άρωμα σε μια σειρά τεσσάρων μεταξοτυπιών με την επωνυμία Chanel.
Η μυστική συνταγή και ο κανόνας της κομψότητας
Στην Κοκό Σανέλ δεν άρεσαν τα αρώματα της εποχής της, τα οποία συνήθως είχαν ως βάση μόνο ένα λουλούδι: τριαντάφυλλο ή γιασεμί. Ελεγε ότι ένα άρωμα οφείλει να διαθέτει χαρακτήρα, να εκφράζει την προσωπικότητα μιας γυναίκας. Η συνταγή του Chanel N° 5 είναι μυστική. Θρυλείται ότι συνδυάζει γιασεμί και τριαντάφυλλο κανέλα (rosa majalis).
Η Σανέλ έγινε διάσημη για το σχεδιασμό άνετων και λιτών ενδυμάτων, τα οποία ανέδυαν κομψότητα. Ας μη ξεχνάμε ότι στην εποχή της οι γυναίκες φορούσαν ακόμα κορσέδες και τεράστια καπέλα. Η απάντηση της Σανέλ σε όλα αυτά ήταν σπορτίφ σχέδια ενδυμάτων, στα οποία πάντα η κομψότητα βρίσκονταν στο επίκεντρο.